menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bindbuis

Ga naar meest recente reactie

benjomel

Benjomel

Hallo ben ik weer


Er zijn vele soorten bindbuis draden kwa dikte en kleuren.

Maar welke gebruikt men het beste voor leibomen te leiden


Hoor het graag
vrijdag 20 februari 2015 - 01:39
Plantadvies

Plantadvies

Binden doe je bij voorkeur met holle bindbuis. Dat materiaal is flexibel en rekbaar. Het versterft na enkele jaren en groeit niet in de takken. Gebruik daarom nooit ijzerdraad!
vrijdag 20 februari 2015 - 10:13
benjomel

Benjomel

Beste Plantadvies .

Dat ik bindbuis moet gebruiken en waarom dat ik het moet gebruiken is en was mij duidelijk omdat het Flexibel en rekbaar is om zo ingroei te voorkomen.

Mijn vraag is en was welke bindbuis wij voor onze leibomen en waarom juist een bepaalde dikte moeten kiezen om te gebruiken.
Wand er zijn vele soorten
In kleur en in diktes te verkrijgen

Bindbuis 2.5 mm dik

Bindbuis 3 mm dik

Bindbuis 4.5 mm dik

Bindbuis 5 mm dik

Bindbuis 6.5 mm dik

En dat alles ook nog te kiezen in de kleuren

Bindbuis groen

Bindbuis zwart


Maar welke is de goede soort kleur en dikte voor leibomen
vrijdag 20 februari 2015 - 10:47
Patrikc

Patrikc

Ik gebruik wilgentwijgen, het is natuurlijk, biologisch afbreekbaar, geeft een veel mooier uitzicht dan die schreeuwlelijk gekleurde bindbuis, gratis en je vind niet overal die plastiekdeeltjes terug die onze aarde om zeep helpen.

Als je bindbuis wilt gebruiken is 2.5 of 3 mm dik genoeg en de kleur maakt niks uit.
vrijdag 20 februari 2015 - 11:52
benjomel

Benjomel

Ik zie al dat er meer lezers zijn dan schrijvers op dit forum .
Deze was al 74 x bekeken

Maar dank je wel voor het antwoorden Patrick

Ik lees dus dat holle bindbuis van2.5 of 3 mm dik genoeg ik ga voor 3 mm.

En alles met wilgentwijgen vast maken vind ik geen optie voor ons dus
Ik raap de binders wel van de grond als ze er eerder afvallen voor ik ze al had verwijderd voor nieuwe


En je zei : je vind niet overal die plastiekdeeltjes terug die onze aarde om zeep helpen.
Dat om zeep helpen doet iedereen die gas nodig heeft van onze mooie Groningse bodem .Dus dan zou ook niemand meer gas moeten gebruiken om de aarde te redden .
Wij hebben nu nog leibomen boven een schutting als het zo door gaat met dat gaswinning staat straks de schutting nog hoger dan de bomen
vrijdag 20 februari 2015 - 13:05
Tuinprins

Tuinprins

Bij sommige bomen (o.a. Liquidambar) kan plastic bindbuis wel in het hout groeien. Ieder jaar controleren is het devies en na een paar jaar verwijderen.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 20 februari 2015 - 13:23
benjomel

Benjomel

Wij hebben de Tilia europea Euchlora bomen.

Onze bedoeling was ook om iedere jaar nieuwe Bindbuis te bevestigen en of kontroleeren.
Omdat wij dan toch iedere jaar de bomen moeten en willen snoeien kan het dus in 1 keer.

Dank voor je antwoord Tuinprins
vrijdag 20 februari 2015 - 14:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon