menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cornus alba

Ga naar meest recente reactie

kiwi

Kiwi

Elk jaar omstreeks deze periode kwijnen mijn mooie cornussen weg.(enkel de varieteit Midwinter Fire of Winterbeauty).De eerste frisse blaadjes zijn uitgelopen en enkele weken later worden alle bladeren bleek tot wit,en de bomen staan er haast kaal bij. De topscheuten zijn dor en blauwzwart.Met veel moeite geraken ze na een paar maanden terug op dreef.
Is dit een schimmelaantasting zeer specifiek voor deze soort?
zondag 15 april 2007 - 06:46
sylvain

Sylvain

Beste Kiwi die s Midwinter is met oranje rode taken snoeit ge die terug na de winter want de cornus is een twijgen die moet gesnoeit worden groetjes en dag
vrijdag 20 april 2007 - 17:52
kiwi

Kiwi

Nee, ik snoei ze niet.'t Is de bedoeling dat ze uitgroeien tot kleine boompjes van 3à4 meter.Zo zie ik ze ook op andere plaatsen staan maar gezond! De bovenste twijgen kleuren dan ook nog steeds oranje.
De andere cornussen zijn OK.Bodem-ph ook.Onderaan zijn er nog wat normale blaadjes.'t zou een heel werk ziin om ze allemaal te toppen in de winter en de natuurlijke vorm zou er uit zijn.
zaterdag 21 april 2007 - 20:58
Esem

Esem

Ik zou je echt niet kunnen heplen.
Ik heb nog nooit last ondervonden bij mij, en ik heb 3 soorten cornus staan
De florida de causa en de derde ben ik even de naam kwijt maar nooit problemen mee gehad.
Gr Esem,
zaterdag 21 april 2007 - 23:16
lisa

Lisa

ik weet niet wat met de cornus aan de hand is,
wel weet ik dat de cornus soms last van schildluizen heeft,deze zuigen dan het sap uit
de scheutenen de bladeren kunen daarbij ziekte overbrengen,
als dit het geval is
bespuit de planten naar het uitlopen met een middel op basis van paraffine -olie
en verwijder aangetaste scheuten
succes

groeten ,lisa
zondag 22 april 2007 - 01:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon