menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomenboeken

Ga naar meest recente reactie

Ginkgo

Ginkgo

Beste boomliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een nieuw lees/info/geïllustreerd boek over bomen. Iets interessant en amusant om te lezen/doorbladeren/kijken

Ik wil gewoon eens een nieuw boek kopen en wil weten wat voor boeken in jullie bibliotheek zit .

Alvast bedankt voor de reacties !
zaterdag 11 oktober 2014 - 18:28
Bombycilla

Bombycilla

Herbert Edlin ; Bomen bossen en hout
zaterdag 11 oktober 2014 - 19:37
WiPe

WiPe

Colin Tudge: Het geheime leven van bomen.
zaterdag 11 oktober 2014 - 21:35
LT

LT

1927: Onze bomen, J. Derksen. N.V. "Ontwikkeling" - Amsterdam

1982: Courante bomen. Uitgegeven en gerealiseerd door de Centrale Raiffeisenkas, in samenwerking met Drukkerij-Uitgeverij Lannoo. ISBN 90 209 1038 8.

2004: Bomen. Tirion natuurwijzer. Extra: Bladvormen en vruchten. Bruno P. Kremer.
ISBN 90 5210 554 5. Tirion Uitgevers bv, postbus 309, 3740 H Baarn. URL GEBLOKKEERD

Struiken & Bomen

zaterdag 11 oktober 2014 - 21:35
jdcoster

Jdcoster

Het moeten niet altijd dure boeken zijn of encyclopedische werken, om eens een andere invalshoek of een nieuwe kijk op de zaken te hebben.
Hier liggen o.a. ook:
'Plant goed'
Een gidsje dat uitgegeven werd door de provincie West vlaanderen. Het richt zich op iedereen die bezig is met het inrichten of conserveren van privaat of openbaar groen, met zin voor traditie en aandacht voor natuur.
De 'Bijenplantengids'
Een uitgave van de Koninklijke Vlaamse imkersbond. Deze gids waardeert en catalogeert o.a. ook een aantal bomen, nu eens niet naar grootte of sierwaarde, maar als nectar- en stuifmeelleveranciers.
zaterdag 11 oktober 2014 - 22:29
Ginkgo

Ginkgo

Fantastisch,
Bedankt voor de suggesties en de foto, ik ga ze zeker eens opzoeken !

@jdcoster : Plant goed ken ik denk ik. Is dit niet in samenwerking met het regionaal landschap, over autochtoon/ streekeigen plantmateriaal
zaterdag 11 oktober 2014 - 23:02
jdcoster

Jdcoster

@ginkgo
Inderdaad, het is dat boekje.
zaterdag 11 oktober 2014 - 23:11
Ginkgo

Ginkgo

Amai LT, Speciaal exemplaar heb je in de boekenkast ! van 1927 zeg ! Maar ik denk dat ik daar ook al van gehoord heb. Is er nu geen nieuwe oplage van dat boek met zo een mooi blinkende kaft ?

Het verborgen leven van bomen van colin tudge ziet er wel interessant uit
zondag 12 oktober 2014 - 00:14
Tuinprins

Tuinprins

Sinds kort is er een nieuwe editie van The Hillier Guide to Trees and Shrubs (8 ste editie). Aanbevolen en voor een dik boek redelijk geprijsd.

Als je genoeg geld tot je beschikking hebt dan is New Trees: Recent Introductions to Cultivation van John Grimshaw and Ross Bayton uit 2010 een aanrader. Met meer dan 900 pagina's en 2,5 kilo aan gewicht bevat dit boek ongekend veel informatie over soorten en cultivars die de afgelopen decennia zijn geïntroduceerd.

http://www.historianaturae.com/newtrees_spreads.pdf



Gegroet, de tuinprins
zondag 12 oktober 2014 - 07:53
Ginkgo

Ginkgo

@tuinprins : Amai, dat is inderdaad wel gedetailleerd als ik zo de pdf eens lees, zelfs over onderbegroeiing enzo. Tof ! Bedankt !
zondag 12 oktober 2014 - 10:46
Bombycilla

Bombycilla

Deze is ook heel leuk: Stoepsi de egel legt uit over bomen.
Een kinderboek voor volwassenen door Claus Mattheck.
ISBN 90-802806-2-3
zondag 12 oktober 2014 - 12:25
vloeiende

Vloeiende

Interessante vraag en nog interessantere antwoorden, dank allemaal.
zondag 12 oktober 2014 - 13:09
Ginkgo

Ginkgo

@Bombycilla : Die heb ik dat is inderdaad een leuk geïllustreerd boek.
zondag 12 oktober 2014 - 14:27
sophora

Sophora

http://www.vdberk.nl/bomenboek/bestel

Nog ene gevonden.
donderdag 16 oktober 2014 - 18:50
Ginkgo

Ginkgo

Dat boek ken ik ! Echter wel nog niet aangeschaft, schandalig eigenlijk want dat is inderdaad een zeer goede leidraad. De keren dat ik er eens in gekeken heb toch. Ik ga hier direct met een ganse bibliotheek zitten !

Bedankt sophora !

greetz,
Karel
donderdag 16 oktober 2014 - 18:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon