menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag over Cornus Alba Sibirica

May

May

Ik heb in feb stekjes genomen van Cornus Alba Sibirica ( een bundeltje ). Uit de stekken komen er nu bladeren. Is dit een teken dat de stekken wortels hebben? Kan ik ze nu uit de grond halen en planten? Of ze best gerust laten?

May
vrijdag 13 april 2007 - 20:38
hugo

Hugo

dit is een teken dat de stekken zijn aangeslagen, maar je kan deze nog niet uitplanten;; haal de stekken voorzichtig uit elkaar en pot deze op in drieliterpotten in goede potgrond, ofwel in de tuin in een voedzame bodem (geen verse mest toevoegen wegens verbrandingsgevaar) op 40 cm van elkaar op een beschaduwde plaats;; in het najaar kan je de nieuw gevormde takjes terugsnoeien tot op 2 knoppen en volgend jaar na de winter kan je deze jonge struikjes dan uitplanten op de plaats van bestemming

succes

groetjes
vrijdag 13 april 2007 - 21:30
May

May

Hartelijk dank Hugo,

Heel duidelijk uitgelegd. Volgens je tip heb ik de stekken deze weekend in een beschaduwde plekje geplant. In het najaar ga ik de takjes terugsnoeien.

De Cornus Alba is precies heel gemaakelijk en snel te stekken. Het is super om te zien dat het gelukt is. Zijn er andere planten of struiken die ook gemaakelijk zijn om stekken te nemen?
maandag 16 april 2007 - 20:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon