menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Weer geen bloemen

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Hallo tuinvrienden

Ik krijg weer geen bloemen in mijn blauwe regen ik weet niet hoe oud hij is, stond er al toen ik mijn huisje kocht, hij staat langs palen in de pergola, ik heb hem gisteren flink bemest omdat ik dacht dat dat misschien de oorzaak is, daarom wil ik vragen zou dat mesten helpen? of is dat te laat om toch nog bloemen te geven, of zou het een soort zijn dat niet zal bloeien, ik weet dat hij minstens 4 jaar oud is, zolang woon ik hier namelijk, o ja, hij staat in de terras tegels, misschien foute plek? graag jullie commentaar anders wacht ik nog 1jaar af, en anders verwijderen, maar dat zou wel jammer zijn omdat de bladeren een natuurlijke parasol is in de zomer
vrijdag 13 april 2007 - 15:35
Esem

Esem

corrielat heb je de wisteria al weten bloeien?
Of heeft deze nog nooit gebloeid?
Misschien is het dan een zaailing ,en deze hebben de naam om nauwelijks in bloei te willen komen.
Voor een goede plant moeten ze eigenlijk geent zijn.
Ik wou al eerst te zeggen om rondom je struik alle wortels door te steken maar aangezien hij in een verwijderde terrastegel staan zal dit waarschijnlijk niet lukken.
Want door het doorsteken van de wortels zet je de plant plant aan om alsnog bloemen te vormen.
En ben je van plan om volgend jaar een nieuwe te zetten,koop er dan zeker eentje die aan het bloemen is,zo ben je zeker dat hij de volgende jaren zeker bloemen zal geven.
Gr Esem,
vrijdag 13 april 2007 - 18:08
corrielat

Corrielat

hALLO ESEM,
ik denk idd. ook dat het komt omdat hij zo krap tussen de tegels staat, en de tegels verwijderen kan ik niet, het zijn n.l. van die grote grindtegels, dus ik wacht nog even en hoop dat hij alsnog gaat bloeien, niet leuk als je bij de buren ziet dat die van hun prachtige bloemen geeft, maar hij geeft toch schaduw als het warm is in de zomer, had ik hem mss. moeten snoeien? ik geef hem wel regelmatig water omdat door de tegels nooit regent natuurlijk,het gat waar hij instaat is 10x10cm
vrijdag 13 april 2007 - 18:46
printemps

Printemps

op groene vingers zegt men
snoeien doet bloeien
ik zou als de bladeren eraf zijn ne keer goe grondig snoeien
als er dan in het volgende voorjaar nog geen bloemen zijn
dan zal het wel hopeloos zijn

grtzz
vrijdag 13 april 2007 - 23:40
Esem

Esem

Idd snoeien doet bloeien.
Als je de wiseria snoeit krijg je grotere bloemen.
Maar een vriend van mij heeft er ook eentje staan al meer dan 10 jaar,nog nooit is deze gesnoeit en je zo moeten zien wat er van bloemen aankomt.
Honderden maar zijn kleiner dan waneer je ze snoeit.
Dus dat zal ook wel de rede niet zijn dat je plant niet bloeit.
Maar corrielat je hebt nog niet geantwoord op de vraag of hij als een gebloeid heeft?
Zoniet dan zal het een zaailing zijn, en niet een geent exemplaar.
Gr Esem,
zaterdag 14 april 2007 - 01:52
Plantadvies

Plantadvies

Kan een zaailing zijn, zoals al eerder is genoemd. Het verschil ligt ook tussen welk soort. De ene bloeit na drie jaar en de andere na 10 jaar. Kijk even op de volgende link.


http://www.tuinadvies.be/struik_wisteria.htm
zaterdag 14 april 2007 - 02:44
Esem

Esem

Dat is ook zo maar wie gaat er 10 jaar wachten om de eerste bloem te zien, als dat al het zelfde jaar kan.
Als je een Wisteria aankoopt zorg er dan voor dat de plant in bloei staat.
Zo ben je zeker dat je een goede aankoop hebt gedaan.
Gr Esem,
zaterdag 14 april 2007 - 03:43
corrielat

Corrielat

Hallo,

Hij heeft idd nog nooit gebloeit, ik weet niet of het een zaailing is, hij stond er al toen ik mijn huisje kocht,
zaterdag 14 april 2007 - 05:18
arensink

Arensink

Hallo Corrielat,

Wanneer je de lange uitlopers in augustus flink terugsnoeit, tot zo ongeveer 20 à 30 cm van waar ze in het voorjaar zijn begonnen met uitlopen dan stimuleert dat de knopvorming.
Geeft hij dan nog geen bloemen het voorjaar erop dan zou ik maar afscheid van hem nemen.

Sukses Arjen.
zaterdag 14 april 2007 - 06:11
corrielat

Corrielat

hallo Arjen,

bedoel je met uitlopers de lange sprieten die helemaal bovenaan groeien?
zaterdag 14 april 2007 - 06:32
arensink

Arensink

Hallo Corrielat,

Ja, de blauwe regen maakt meterslange uitlopers en die knip je dan helemaal tot die 20 à 30cm terug.
Hele dunne uitlopers knip je helemaal weg want die maken toch geen bloemknoppen.

Sukses Arjen
zaterdag 14 april 2007 - 06:36
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Arjen,
heel erg bedankt, ik ga het precies doen zoals U zegt, ik ga hem vertroetelen, hij ZAL bloeien, ik heb er lang genoeg op gewacht,
trouwens, dat geldboompje, waar kan je die kopen, dat lijkt me wel wat, dan hoef ik niet steeds te denken,(het geld groeit niet op mijn rug) maar buiten aan de boom, maar geld maakt niet gelukkig zeggen ze, ik weet niet!
zaterdag 14 april 2007 - 06:41
arensink

Arensink

Nog een tip,

Wat je nu nog zou kunnen doen is alle dunne rommeltakjes tot aan de hoofdtakken terugknippen en de hoofdtakken ook tot zo'n halve meter terugknippen. Hierdoor zullen er zeer krachtige nieuwe scheuten worden gevormd. Deze dan weer in augustus terugsnoeien.

Sukses Arjen.
zaterdag 14 april 2007 - 06:49
corrielat

Corrielat

Hoi
Ik ga dat morgen zeker doen, hoewel snoeien en ik....
En van dat geldboompje!!!! dat zal voor mij wel een mysterie blijven (grapje)
zaterdag 14 april 2007 - 06:56
arensink

Arensink

Snoeien doet groeien,
en een beetje pesten doet bloeien.
zaterdag 14 april 2007 - 06:58
corrielat

Corrielat

Ach watte, wie weet komt er nog ooit een stinkend rijke grijze prins op een oude knol deze kant op, hoop doet leven (hahahaha)
zaterdag 14 april 2007 - 07:01
annis

Annis

Corrielat ik heb ook zo'n blauwe regen deze heb ik vijf jaar en ook nog steeds geen bloem te bekennen.Ook dit jaar zal hij niet bloeien dus hij zal plaats moeten maken voor een die het wel doet.
Als ik er nu een koop let ik erop dat deze bloemen heeft zodat ik zeker kan zijn van bloemen de komende jaren. Ik denk dat die van mij ook een zaailing is deze was ook niet echt duur in aanschaf.

Ann
zaterdag 14 april 2007 - 16:59
corrielat

Corrielat

vanmorgen ben ik met een buurman naar mijn blauwe regen gaan kijken, en wat denk je?? boven in de nok van het prieel zag hij bloemen komen, ik zou het zelf niet zo snel ontdekt hebben, ik heb snel een foto gemaakt om het jullie te laten zien,
het is nog niet veel maar het komt goed, ik heb ze deze week wel gemest met gedroogde koeienmest, en iedere dag flink water, of het daardoor komt weet ik niet maar ik ben heel gelukkig, toch altijd fijn als er iets nieuws in je tuin gaat bloeien
[afbeelding verwijderd niet-https]

blij blij blij
zaterdag 14 april 2007 - 17:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon