menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Portugese laurierkers wordt kaal

Ga naar meest recente reactie

Vrooge

Vrooge

Sinds mijn portugese laurierkers in juli is gesnoeid, wordt deze snel kaler. In de blaadjes ontstaan hapjes, maar ook in het blad zelf ontstaan dorre plekken, die na verloop van tijd uit het blad vallen.

Wat is de oorzaak? En hoe kan ik het oplossen?

Ik denk zelf dat het hagelschotziekte is.
Er zijn er ook die zeggen dat het de taxuskever zou kunnen zijn. Echter, ik ben al een paar keer in het donker gaan kijken of ik een beestje tegen kom, echter, zonder resultaat. Ook bij de stam of in de grond tref ik niets bijzonders aan.

Help me aub! Het gaat om een 15 meter lange haag die nog maar drie jaar geleden is gepland. Het zou doodzonde zijn als deze helemaal dood zou gaan!

Struiken & Bomen

zondag 31 augustus 2014 - 20:54
Vrooge

Vrooge

nog een foto

Struiken & Bomen

zondag 31 augustus 2014 - 20:55
Vrooge

Vrooge

Nog een foto

Struiken & Bomen

zondag 31 augustus 2014 - 20:56
Vrooge
zondag 31 augustus 2014 - 20:57
Tuinprins

Tuinprins

Die vreterij aan de blaadjes wordt veroorzaakt door de taxuskever. Afgaande op de foto's zijn er flink wat van die beestjes aanwezig in jouw tuin. 's avonds als het donker is de planten inspecteren.

Over de bestrijding van de taxuskever en de larven ervan (die vreten aan de wortels van de planten) kun je genoeg vinden op dit forum en het internet. Ik zou ze zeker bestrijden want de schade ziet er serieus uit.

Verder is er ook nog sprake van hagelschotziekte maar dat ziet er zo op het eerste oog niet al te ernstig uit.


Gegroet, de tuinprins
maandag 1 september 2014 - 07:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon