menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onbekende hydrangea paniculata

Ga naar meest recente reactie

Le Trésor d'Isidore

Le Trésor d'Isidore

hallo, kan er iemand deze hydrangea paniculata identificeren. Ik kreeg een stek van een vriend. Zijn struik is meer dan tien jaar oud en staat in een tuin van een plantenkweker. Bedankt voor jullie reaktie

Struiken & Bomen

maandag 25 augustus 2014 - 20:31
RdB

RdB

Geen idee maar een varen of boomvaren is het in ieder geval niet,

Ruud
dinsdag 26 augustus 2014 - 09:39
mia_heyl7

Mia_heyl7

ziet eruit als een wiite hortensia of hydrangea annabel dat is een melkwitte zoals deze
zaterdag 27 september 2014 - 18:35
Rowie

Rowie

Ik vermoed een Hydrangea paniculata Grandiflora, zeker geen "Annabel" gezien de bloemvorm. Mocht de bloem in vroeg stadium lichtgroen zijn, dan kan het ook de Hydrangea pan. "Limelight" zijn. Zo te zien wordt de struik niet al te ver teruggesnoeid, waardoor de bloemen iets kleiner blijven.
donderdag 2 oktober 2014 - 00:45
Ginkgo

Ginkgo

Bijna 100% zeker dat het Hydrangea paniculata 'Silver Dollar' is
donderdag 2 oktober 2014 - 18:37
Ginkgo
donderdag 2 oktober 2014 - 18:40
Rowie

Rowie

@Ginkgo: zou inderdaad ook heel goed kunnen, de "Limelight" en de "Silver Dollar" cultivars zijn beiden begin jaren '90 ontwikkeld bij dezelfde kweker in Boskoop en lijken wat op elkaar; de SilverDollar begint als bloem echter cremekleurig, de Limelight lichtgroen.
zondag 5 oktober 2014 - 00:57
Ginkgo

Ginkgo

Inderdaad Rowie !
Maar de limelight blijft over het algemeen wat groener als ik hier op de foto zie en ik denk dat die ook niet zo'n groot blad heeft.. Ik vind de bloem zelf ook zo vol voor een limelight te zijn.. is moeilijk met al die varieteiten
zondag 5 oktober 2014 - 01:01
Rowie

Rowie

Inderdaad blijft het lastig de paniculata's goed te determineren; de "limelight wordt ook sneeuwwit tijdens de bloei, zie hier de mijne....

Struiken & Bomen

zondag 5 oktober 2014 - 07:05
Rowie
zondag 5 oktober 2014 - 07:10
Ginkgo

Ginkgo

Amai,

Da's inderdaad een felle kleur... degene die ik gezien heb hadden steeds nog wat een groene schijn, later op het jaar ook. Misschien een andere soort.

Achja, t'is allesins een paniculata
zondag 5 oktober 2014 - 11:36
 Alain Penet

Alain Penet

heb mij vandaag een hydrangea paniculata "limelight " aangeschaft , die lijkt echt goed op
de foto van uw gekregen stek , de inwitte of limoengroene kleur zou volgens mijn info afhankelijk zijn van de grond !
hoe armer de grond , hoe witter de bloemen , heb ik me laten vertellen in het tuincentrum , bij deze , niet bemesten zeker !
groetjes
Alain
woensdag 19 augustus 2015 - 20:46
Tuinprins

Tuinprins

Er zijn momenteel meer dan 20 soorten van Hydrangea paniculata voor handen. In tuincentra zie je doorgaans de bekende cultivars als 'Limelight', 'Grandiflora' en 'Vanille Fraise' maar als de stek afkomstig is uit een tuin van een kweker dan kan het natuurlijk ook om een soort gaan die (nog) niet algemeen in de handel te vinden is.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 20 augustus 2015 - 06:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon