menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Takluis bestrijden op leylandii

Ga naar meest recente reactie

Guykes

Guykes

Ik heb hier in de tuin een haag van +- 100 meter die bestaat uit leylandii conifeer. Nu in delen van deze haag heb ik takluizen ontdekt een paar meter is zelfs al bruin van die beestjes geworden.
De vraag is nu hoe kan ik deze best bestrijden, waarmee, en moet ik de ganse haag aanpakken of enkel de delen waar ik die beestjes op terugvind.
Ook staat de haag redelijk groot dus ze staatop het punt om te moeten gesnoeid worden, dus de vraag eerst snoeien en dan bestrijden of niet komt er ook nog eens bij.

Reeds bedankt voor alle tips en hulp.

Groetjes Guykes
dinsdag 10 april 2007 - 04:50
Guykes

Guykes

Niemand aanwezig die hier kan bij helpen ???
dinsdag 10 april 2007 - 21:24
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik zou hem eerst snoeien en daarna behandelen met een middel. Belangrijk is om de bestrijding een paar keer te herhalen.
woensdag 11 april 2007 - 04:12
Esem

Esem

Wanneer takluizen worden waargenomen (meestal in het najaar of het voorjaar) kan een bespuiting worden uitgevoerd met pirimicarb (Pirimor) of met een middel uit de groep van de chloronicotinylen: imidacloprid (Admire) ), thiacloprid (Calypso) of acetamiprid (Gazelle). Gebruik bij Admire, Calypso of Gazelle een uitvloeier.
Gr Esem,
woensdag 11 april 2007 - 05:33
Guykes

Guykes

Vriendelijk bedankt voor de antwoorden ik zal ze eerst snoeien en dan 2 maal behandel met het vernoemde middel.

thnx allemaal
donderdag 12 april 2007 - 02:42
roan

Roan

Hallo
Ikzit ook geplaagd met die vervelende takluis en ik weet niet vanaf welk tijdstip ik mag beginnen spuiten.
Moet de hele haag behandeld worden of alleen de bruine plekken?
Bedankt aan diegene die me goede raad kan geven.
roan
donderdag 10 april 2008 - 21:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon