menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis witte bloemen en zaadbol

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

Stond volop in bloei, 'n tijdje gelden, nu hebben zich een soort "draadbollen" gevormd waarvan ik veronderstell dat het "zaadbollen" zijn....puur "goud".

Struiken & Bomen

zondag 1 juni 2014 - 20:23
Paronoto

Paronoto

Hoe dit in mekaar zit is me een raadsel....

Struiken & Bomen

zondag 1 juni 2014 - 20:26
Roeli

Roeli

Wel een mooi raadsel, Paul.
zondag 1 juni 2014 - 21:18
Paronoto

Paronoto

Ja, "goud waard" ... Ik hoop op een soort antwoord van iemand met meer ervaring met zulk fenomeen Halloooo is daar iemand?
zondag 1 juni 2014 - 21:48
deHaan

DeHaan

Zijn inderdaad de zaadbollen.
zondag 1 juni 2014 - 23:26
Arico

Arico

Eigenlijk zijn het vruchtjes. Het zaad zit binnenin
maandag 2 juni 2014 - 01:12
cetinel

Cetinel

yep zaadpluisjes...
maandag 2 juni 2014 - 09:03
hanninkj

Hanninkj

Zaden van deze grootbloemigen ontkiemen na 1-3 jaar. Deze zaadbol lijkt goede zaden te hebben maar dit kun je pas zien wanneer de vrucht in het zaad ontwikkelt.

Ton
maandag 2 juni 2014 - 21:53
summerspookje

Summerspookje

ik zou wel kunnen vloeken als ik dit lees , wat een domme gans ik ben het ook niet eerder gevraagd te hebben op het forum, elk jaar knip ik deze bollen af van mijn lila clematisch,en gooi ze weg,elke uitgebloeide bloei heeft zo een bol, mijn andere hebben dat niet,ai ai , en wat moet ik dan doen? laten drogen en dan zaaien? wanneer? en hoe?

groetjes
dinsdag 3 juni 2014 - 11:40
hanninkj

Hanninkj

Zaad aan de plant laten zitten totdat de zaden bruin zijn. Je kunt er ook een nylon zakje omdoen zodat de zaden er niet afvallen.
Zaden in een goed zaaimengsel zaaien onder vochtige condities.

Ton
dinsdag 3 juni 2014 - 17:40
summerspookje

Summerspookje

bedankt hanninkj ,
even dat noteren , kan ik niet meer vergeten

gr summer
dinsdag 3 juni 2014 - 17:45
summerspookje

Summerspookje

paronoto

dat zijn wel mooie he, maar bind ge die samen om ze zo op te laten groeien?die van mij zijn een warboel, ik geraak er soms niet mee aan uit hoe die tussen mekaar draaien,snoeid ge die ook?

groetjes

summer
dinsdag 3 juni 2014 - 17:49
Paronoto

Paronoto

Ik heb er slechts twee, ene met blauwe bloemen en de andere wit...Al naargelang hun "ontwikkeling" worden de takken stelselmatig vastgebonden op een soort traliewerk.

Struiken & Bomen

dinsdag 3 juni 2014 - 21:04
summerspookje

Summerspookje

mooi paronoto

zo zijn de mijne niet meer,in het begin waren die prachtig, precies kunstbloemen,maar nu ,nog de helft van wat ze waren,ik denk ze nog eens te snoeien voor de winter zeer kort, en te zien wat ze doen , en dan als ze goed moesten komen ,doen wat u doet,anders kiep ik ze in de groentenbak tot mijn spijt,ze zijn wel al een jaar of 5 oud, zou het daar aan liggen?

groetjes

summer
woensdag 4 juni 2014 - 11:07
hanninkj

Hanninkj

Nu terugsnoeien en goed mest geven met niet te hoog stikstof en zorgen dat de plant voldoende water krijgt. In het najaar terugsnoeien en voorjaar mesten. Als een clematis voldoende mest en water krijgt dan bloeit hij goed.

Ton
woensdag 4 juni 2014 - 17:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon