menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomen identificeren

Ga naar meest recente reactie

uC

UC

Er staan hier twee boompjes waarvan ik geen idee heb wat ze kunnen zijn. Ik heb niet zo veel informatie, maar ik hoop dat een van jullie er toch iets van kan maken.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Struiken & Bomen

donderdag 27 februari 2014 - 08:54
De Rudi

De Rudi

Voor zover ik kan zien op deze foto; zou het een Salix integra kunnen zijn ?
donderdag 27 februari 2014 - 09:14
Bombycilla

Bombycilla

Salix integra 'Hakuro-nishiki'
donderdag 27 februari 2014 - 09:33
Rowie

Rowie

Zou ze wel wat terugsnoeien om de kruin in verhouding te houden tot de andere struiken en buxusbollen in de voortuin; nu is daarvoor het goede moment ! succes.
donderdag 27 februari 2014 - 13:17
TOSA

TOSA

Deze boompjes hebben tegenoverstaande knoppen, dus geen wilgen maar esdoorns. Acer negundo, waarschijnlijk de variëteit 'Variegatum' of een minder kleurende 'Flamingo'.
donderdag 27 februari 2014 - 14:50
De Rudi

De Rudi

Je hebt gelijk, ze hebben tegenoverstaande knoppen. Zover had ik vanmorgen niet gekeken. Acer Negundo lijkt mij dan ook het meest voor de hand liggend.
donderdag 27 februari 2014 - 15:24
Bombycilla
donderdag 27 februari 2014 - 21:31
Rowie

Rowie

Als het inderdaad tóch Acers zijn, kom ik terug op m'n snoeiadvies: beter niet nu daar esdoorns in het voorjaar behoorlijk kunnen bloeden. Zodra de boom volledig in blad staat mag er evt. gesnoeid worden, anders wachten tot (een vorstvrije periode in ) december. succes
vrijdag 28 februari 2014 - 16:30
WiPe

WiPe

Snoeien in december is ook geen optie. Ook wanneer de bomen niet beginnen te bloeden bij het snoeien, gaan ze in het voorjaar toch nog bloeden.
Bovendien gaat het cambium door vorst beschadigd worden wanneer het vriest nadat je gesnoeid hebt in en vorstvrije periode.
vrijdag 28 februari 2014 - 17:07
uC

UC

Bedankt allemaal, en helemaal bedankt ook voor de snoei adviezen! Ik was bijna gisteren al begonnen met snoeien, dus dit is allemaal erg handig om te weten.

Ik laat de bomen nu dan nog even voor wat ze zijn en ga er later eens goed naar kijken.
zaterdag 1 maart 2014 - 09:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon