menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus doet het niet...

Ga naar meest recente reactie

Jansssens

Jansssens

In mijn nieuw aangelgde tuin (1jaar oud), wil de hibiscus maar niet groeien.

De hibiscus komt uit de tuin van mijn vader en kreeg pas eind juni wat groene blaadjes.
Tot vandaag heeft hij nog geen bloemen, en de hibiscus begint zelfs wat te vergelen.

Het probleem? Volgens mij de grond. Ik zat me zware kleigrond en heb er wat turf, compost en zwarte grond laten tussen frezen.
Echter, niet voldoende, wat alles voelt nog steeds zwaar en hard aan.

Ik wil de hibiscus dus ruim uitgraven en de put opvullen met potgrond en compost.
Maar: wanneer en hoe mag ik dat doen om de hibiscus niet stuk te maken natuurlijk!
zondag 1 september 2013 - 20:44
c j de k

C j de k

Weet niet of de grond wel het probleem is, bij mij staat de hibiscus in de zware Zeeuwse klei en bloeit uit stekend.
Moet er wel bij vertellen dat het ook enige jaren heeft geduurd voor het zover was.
Dus ik zou zeggen wacht nog even??? af.
zondag 1 september 2013 - 21:04
Lino

Lino

geef je hem wel voldoende water?
maandag 2 september 2013 - 08:16
deHaan

DeHaan

Het probleem is ongeduldigheid, dus geef hem de tijd om weer op gang te komen.
maandag 2 september 2013 - 21:36
Jansssens

Jansssens

Bedankt allen!
Ik zal hem vanaf vandaag wat extra water geven en nog een jaartje afwachten dan.
dinsdag 3 september 2013 - 08:39
verpleger

Verpleger

Hallo, ik heb in het late voorjaar de hibiscussen van mijn zus verplant naar mijn tuin!
De Hibiscussen waren van mijn schoonbroer, maar die had weinig of geen tijd om deze te verzorgen. De takken waren verstikt van het mos en de knoppen stonden droog. Toch heb ik in de zomermaanden eind augustus en september volop van prachtige bloeiende hibiscussen kunnen genieten! Dus zeker de moed nooit opgeven en snoeien in het voorjaar!!!
dinsdag 12 november 2013 - 18:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon