menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verplaatsen jonge walnoot bomen

Ga naar meest recente reactie

Janvanstraten

Janvanstraten

Hallo dank zij de eekhoorns hier schieten er de laatste jaren op de raarste plaatsen jonge walnoot bomen uit de grond leuk maar wil ze verplaatsen. Heb in mijn hof al ongeveer vijftien grote bomen staan maar wil ze niet vernietigen of misschien kan ik er iemand anders een plezier mee doen . Maar nu de herfst nadert wil ik graag weten wat ik moet doen om ze in leven te houden als ik ze uit wil steken. Gr Jan.
zondag 1 september 2013 - 14:46
Tuinprins

Tuinprins

Verplanten zou ik doen in december of januari. Natuurlijk moet het dan niet vriezen of de grond bevroren zijn.

Je hebt het over jonge walnotenbomen maar niet hoe groot ze precies zijn. Hebben we het hier over jonge zaailingen of gaat het om planten die al wat hoogte hebben? Jonge zaailingen zijn probleemloos te verplanten. Jonge bomen zijn in het algemeen ook goed te verplanten maar wel ruim uitsteken. Niet verschieten als er maar weinig wortels aanzitten want walnotenbomen (Juglans regia) maken meestal maar een matige kluit. Wel meteen weer herplanten.


Gegroet, de tuinprins
zondag 1 september 2013 - 21:57
WillyT

WillyT

Ik weet niet of je daar iemand een plezier mee gaat doen, hoor. Bij noten moet je nl. met 3 zaken rekening houden :
1. een jonge boom heeft minstens 10 jaar nodig, voordat ie zijn eerste vruchten produceert !
2. Je bent niet zeker van het ras ; de ene notenboom is de andere niet
3. En als je al weet welk ras hetis, dan nog is het niet omdat de moederboom grote, lekkere noten geeft, dat de zaailing dat ook zal doen.

Alles bij mekaar is 10 jaar wachten op een eventueel succes misschien toch iets te lang ?

Een notenboom die je in de handel koopt is altijd ge
vrijdag 13 september 2013 - 19:52
Janvanstraten

Janvanstraten

Hou van ouderwets en zal nooit iets ge
vrijdag 13 september 2013 - 20:15
WiPe

WiPe

Het is zeker niet zo dat de notelaars die je in de handel koopt allemaal ge
vrijdag 13 september 2013 - 21:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon