menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prunus laurocerasus caucasica in boomvorm iemand fotos van volwassen boom

Ga naar meest recente reactie

berre01

Berre01

Hallo,

Wij zijn op zoek naar een bladhoudende/groenblijvende hoogstam boom en iemand gaf ons de tip van prunus laurocerasus caucasica in boomvorm te nemen

Echt veel foto's van volwassen bomen kan ik echter niet terugvinden (meestal haag of struikvorm)

Heeft er hier iemand deze laurier in boomvorm of kan er mij iemand foto's bezorgen van een volwassen exemplaar?

Alvast bedankt

Mvg
Wim

maandag 19 augustus 2013 - 13:42
RdB

RdB

Het is en blijft een struik. Natuurlijk kun je de laurierkers met snoeien omtoveren in een soort madurodam boom maar meer ook niet.

Ruud
dinsdag 20 augustus 2013 - 21:45
WiPe

WiPe

De grootste exemplaren die ik weet staan zijn ongeveer acht meter hoog. Jammer genoeg kan ik daar geen foto van maken omdat die helemaal ingesloten staan.
woensdag 21 augustus 2013 - 13:08
Tuinprins

Tuinprins

Maar zijn dat dan struiken of bomen?

Prunus laurocerasus wordt bij mijn weten pas sinds een aantal jaar als boom gekweekt. Vermoedelijk is dat ook de reden waarom je hier geen afbeeldingen van grote exemplaren tegenkomt.

Als je Prunus laurocerasus 'Caucasica' in boomvorm wilt planten zul je toch rekening moeten houden met de winterhardheid van de plant. De vorm 'Caucasica' mag dan de meest winterharde laurierkers zijn, maar de afgelopen 2 winters hebben aangetoond dat ook 'Caucasica' schade oploopt bij strenge vorst. Beschut planten lijkt mij het devies en als dit niet mogelijk is dan voor een echt winterhard alternatief kiezen.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 22 augustus 2013 - 20:27
iecee

Iecee

je kan van veel struiken een boom maken , ook van bijvoorbeeld een mooie doornloze hulst die groeien redelijk snel.

en er zijn groenblijvende magnolia's in boomvorm

ik vind het wel een goed idee ik heb een enorme prunus laurocerasus
eens proberen.
en ik denk dat ze wel bestaan als vormboom bv in engelse tuinen.
vrijdag 23 augustus 2013 - 11:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon