menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ficus Carica vijgenboom

Morpheus

Morpheus

Beste,

Ik heb me onlangs een jong vijgenboompje aangeschaft (promotie in Aldi) en ben van plan dit in volle grond te planten. Nu weet ik niet welk ras het is, dit staat ook niet vermeld op het kaartje. Ik heb me laten wijsmaken dat niet elke vijgenboom een goede vrucht opleverd en dat je dit kan zien aan het blad. Een blad met diep ingesneden vingers zou een wilde vijgenboom zijn en de vrucht daarvan niet lekker.

klopt hier iets van?

En hoe staat het met het verzorgen van deze boom, zijn er speciale dingen waarop moet gelet worden?

Ik heb ook nog een stekje van een vijgenstruik, zit hier veel verschil in?

Bedankt voor de reacties
woensdag 10 juli 2013 - 21:59
Eliaske

Eliaske

Tegen een zuidmuur plaatsen, water geven als de bladeren slap hangen en moet veel zon krijgen.

Snoeien is niet noodzakelijk.

Het kan zijn dat jou ras Brown Turkey kan zijn aangezien dat het meest verkochte ras is.
Als je toch zeker wilt weten zoek het op in de aldi brochure, site of wacht tot volgend jaar wanneer deze in promotie stond.
donderdag 11 juli 2013 - 18:11
Figo

Figo

Met die planten die je zo koopt , zowel Aldi (om deze naam te noemen) als wat op de markten en tuincentra te koop is, heb je het raden naar de soort. Als er naast "Ficus carica" al een aanduiding opstaat van wit of zwart heb je het wel gehad. En in de brochures ga je evenmin een naam vinden.
Deze planten komen dikwijls uit "massa-kwekerijen" in Spanje e.d., en daar zetten ze zeker niet de Brown Turkey.
Afhankelijk van welke soort die je hebt kan je er wel vruchten van hebben.
Vruchten hebben niets te maken met diep ingesneden bladeren, noch of ze 3- of 5-lobbig zijn.
Wil je echt een bepaalde soort, zal je die best hier ten lande kopen, bij mensen die weten dat er meer dan 1 soort "ficus carica" bestaat

Struiken & Bomen

vrijdag 12 juli 2013 - 08:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon