menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cedrus deodara als parasolboom - alternatieven

Ga naar meest recente reactie

maarten_09

Maarten_09

Ik las ergens op internet dat deze boom als parasolboom ook perfect in pot gehouden kan worden.
Iemand ervaring mee?

het is omdat wij een groot terras hebben en het moeilijk is om een parasolbomen in de volle grond te planten.

Wel hebben we tussen de haag en het terras (achteraan de tuin) een halve meter aarde. Onze haag staat ook 50 cm van de perceelgrens van de buren vandaan zodat we de achterkant van de haag ook kunnen scheren.

Hoever moeten parasolbomen van de perceelgrens geplant worden?
Indien het haalbaar zou zijn, zouden we opteren voor parasolbomen in de volle grond te planten (maar zoals reeds gezegd is die strook slechts 50 cm breed - en is dat voldoende?).

Vandaar dat we eigenlijk op zoek zijn naar parasolbomen die zonder veel problemen in pot kunnen gehouden worden? Maar bestaat dat wel?

Alvast bedankt!
vrijdag 7 juni 2013 - 09:09
Tuinprins

Tuinprins

Parasolboom: gaat het hier om de vorm of de functie (zon tegenhouden)?

Kan me niet voorstellen dat een Cedrus deodara lang in een pot kan worden gehouden tenzij het een h
vrijdag 7 juni 2013 - 20:07
WiPe

WiPe

Bomen moeten in Belgi
vrijdag 7 juni 2013 - 20:32
pfvandenboogaa11

Pfvandenboogaa11

Bonsai ceder.
vrijdag 7 juni 2013 - 22:45
vloeiende

Vloeiende

Bomen in pot vind ik goed voor tijdelijke oplossing tenzij je er je hobby van maakt = intensieve opvolging ook als je op vakantie wil gaan.
Misschien kan je in overleg en akkoord met je buur wel een boom planten korter op de scheiding die je aan de vooraf besproken maten houdt door te snoeien maar hiervoor zou ik geen ceder gebruiken
zondag 9 juni 2013 - 09:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon