menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Taxushaag stuk onder bomen heeft problemen

Ga naar meest recente reactie

willyhe

Willyhe

Mijn taxushaag, ca 4-5 jaar geleden geplant is nu ca 2.5mtr hoog. Groeit zeer goed, behalve onder 2 grote bomen, stuk van ca 6-8 meter eronder groeien ze amper en worden zo mager dat je er kan door zien. Heeft mogelijks te maken met minder (direkt) licht/zon
zaterdag 9 maart 2013 - 11:00
Bombycilla

Bombycilla

extra water en mest geven
zaterdag 9 maart 2013 - 11:24
willyhe

Willyhe

welke mest? ik gaf vorig jaar paardemest, dat werkte duidelijk niet... bestaat er iets speciaals voor taxus?
zaterdag 9 maart 2013 - 11:26
westy

Westy

bloed en beendermeel strooien
zaterdag 9 maart 2013 - 20:04
NinaB

NinaB

Taxus zal/kan inderdaad te lijden hebben onder de zure bodem van je naaldbomen.
Elk jaar zou de Taxus moeten gekalkt worden; kalkkorrels indien mogelijk zeewierkalk.
Voor iedere groeiperiode (2x) bemesten, beendermeel, maart-april en begin juli.
Taxus kan zowel in de zon als in de schaduw staan, wat niet wil zeggen dat hij genoeg heeft aan een stippellijntje zon. Misschien de Taxus verplanten of de boom te snoeien.
Succes

vrijdag 15 maart 2013 - 18:46
Bombycilla

Bombycilla

Taxus zal/kan inderdaad te lijden hebben onder de zure bodem van je naaldbomen.

Willy schreef toch dat het geen naaldbomen zijn?
zaterdag 16 maart 2013 - 09:43
WiPe

WiPe

Voor zover ik weet groeit Taxus van nature goed onder grote bomen. In een natuurlijk bestand zal taxus op termijn de bomen zelfs verdringen zodat er een homogeen bos van Taxus overblijft. Alleen onder beuken doet taxus het minder goed. Je zou de planten onder de bomen extra kompost kunnen geven. Maar ik vraag me af of er misschien nog iets anders aan de hand zou kunnen zijn.
zaterdag 16 maart 2013 - 11:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon