menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

4 Dakamberbomen verbinden tot mooi geheel

Ga naar meest recente reactie

ikzelf

Ikzelf

Hallo

Zie foto's.

Dit moet ooit een overdekt terras worden, overdekt door 4 dakamberbomen.

Ik zou stilaan de dakconstructie moeten maken.

Hoe doe ik dit best? Simpel door wat bamboestokken met mekaar te verbinden? Eigenlijk de bamboe's die er reeds op zitten verlengen?

Zoveel mogelijk takken / zijtakken doorverbinden om een mooi geheel te krijgen of mij beperken tot de 5 hoofdtakken?

Graag jullie advies...

Struiken & Bomen

dinsdag 5 maart 2013 - 16:54
satomi

Satomi

Staan de bomen allemaal in zo'n kuil? En gaat daar later weet grond in? Dan vrees ik dat al het werk nu al voor niets is geweest want op die manier gaan ze het niet lang volhouden.
woensdag 6 maart 2013 - 13:17
ikzelf

Ikzelf

neen, 1 maar, omdat die eigenlijk te groot was hebben we die dieper (te diep) gezet. Hierdoor heb ik een kuil gelaten die ik later kan opvullen met kiezel of dergelijke.
woensdag 6 maart 2013 - 17:43
satomi

Satomi

Toch blijft dan het feit dat de wortels erg diep komen te zitten. Bovendien blijft het onderste stuk van de stam langer nat en kan daardoor gaan rotten. Een boom dieper planten dan dat 'ie op de kwekerij stond is nooit een goed idee.
donderdag 7 maart 2013 - 10:30
ikzelf

Ikzelf

ik weet het, maar het enigste wat ik dan kan doen is 'm uitdoen en een nieuwe planten.

Maar ik zou graag info willen ivm het dak maken...

Alvast bedankt
donderdag 7 maart 2013 - 11:17
WiPe

WiPe

Bamboestokken verlengen of op een andere manier een kader maken. Je kan zelf kiezen hoeveel en welke takken je horizontaal leidt.

Een tak die je horizontaal leidt gaat aan het uiteinde weinig lengtegroei vertonen. De zijknoppen gaan veel harder uitschieten. Als je de horizontale tak wil verlengen moet je ene van die zijtakken uitbuigen waardoor je een rare knik krijgt. Dat kan je vermijden door het uiteinde van de horizontale tak omhoog te buigen. Op die manier krijgt de eindknop toch voldoend lengtegroei en kan je die mooi uitbuigen.


Maar dan moet je wel eerst de boom op de juiste diepte planten natuurlijk, anders kun je jezelf beter de moeite besparen.
donderdag 7 maart 2013 - 12:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon