menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladverlies bij olijfboom

Ga naar meest recente reactie

clarissk

Clarissk

M'n olijfboom in volle grond heeft op dit moment GEENENKEL blad meer !
Nogtans heb ik bij elke winterprik de boom volledig afgeschermt met een daarvoor
bedoelde vliesdoek in zakvorm. Tot vorig jaar stond de boom in pot en haalde ik hem binnen tijdens vorstperiodes maar de olijf kwam wat te groot ( stamomtrek < 5 cm) en staat nu sinds vorig jaar in volle grond. Is de boom verloren of is er nog hoop ? Graag ervaringen uit het verleden. Alvast bedankt, Clarissk
donderdag 28 februari 2013 - 22:15
marcote

Marcote

Heb je zijn wortels ook beschermd tegen de vorst???
vrijdag 1 maart 2013 - 08:23
clarissk

Clarissk

hoezo ? wortels beschermen tegen de vorst. De olijfboom is sedert vorige lente in volle grond geplant.
vrijdag 1 maart 2013 - 21:34
koen

Koen

Het is en blijft een boom die niet geschikt is voor ons klimaat.
Zeker na een winter zoals dit jaar zullen ze er niet veel deugd van gehad hebben, vooral als ze buiten in volle grond staan.
Door afscherming tegen vorst is de luchtvochtigheid binnenin de afscherming heel hoog, waar ze niet veel deugd van hebben. Afwachten is de boodschap, maar ik vrees ervoor.

Koen
zaterdag 2 maart 2013 - 06:48
Rowie

Rowie

Belangrijk is waar en hoe het olijfboompje staat: op een beschutte zonnige plek waar de grond redelijk droog is gebleven in de winter maakt hij nog een kans. Stond hij echter vol op de wind
zaterdag 2 maart 2013 - 07:40
WiPe

WiPe

Je kan op dit moment niks anders doen dan rustig afwachten. Ik heb een kleine olijf in pot die een paar jaar gelden ook al zijn blad kwijt was na de winter. Er is nieuw blad aangekomen. Maar het zou kunnen dat jou plant het niet gered heeft. Je zal dus moeten afwachten.
zaterdag 2 maart 2013 - 10:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon