menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Skimmia vermeerderen

Ga naar meest recente reactie

pascalho

Pascalho

Hoi hoe moet ik skimmia's vermeerderen stekken als dat kan maar wat is het beste en het snelste. En wanneer moet dat gebeuren is het makkelijk voor een beginneling.
Alvast bedankt.
zondag 17 februari 2013 - 16:07
danny2

Danny2

Dit is de makkelijkste manier en je kan deze bijna jaarrond stekken. Vanaf nu is de meest geschikte periode, er komt stilaan weer groei in de plantjes en dan willen ze ook snel wortelenAls je nu ergens een bloemstuje staan hebt waar een skimmia in verwerkt is in oase zal deze hierin makkelijk wortelen en kan je ze zo oppotten.

groetjes danny
zondag 17 februari 2013 - 16:10
pascalho

Pascalho

Hoe groot moeten de stekjes worden dan.
Kan je nu nog oase kopen dan dacht alleen met kerst.
Alvast bedankt.
zondag 17 februari 2013 - 17:41
Roeli

Roeli

Oase kan je het hele jaar kopen.
zondag 17 februari 2013 - 18:33
pascalho
zondag 17 februari 2013 - 18:36
danny2

Danny2

Pascalho, ik bedoel niet dat je in oase moet stekken, ik wou enkel zeggen dat ze nu zelfs in de winter makkelijk wortelen.
Stekken maak je ongeveer 10cm lang, snij je af af onder een oksel of oog en kan je in stekaarde, cocospeat of zelfs potgrond(met wat scherp zand gemengd) steken.

groetjes danny
zondag 17 februari 2013 - 20:45
pascalho
zondag 17 februari 2013 - 21:05
iecee

Iecee

in oasis kan je soms ook wel stekken , gaat best met planten die "gemakkelijk" stekken

in mijn stekboek staat juli /augustus met stekpoeder van net uitgegroeide scheuten

maar je kan het in de praktijk eigenlijk altijd proberen zeker als je een serre of broeibak hebt.
maandag 18 februari 2013 - 13:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon