menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus als haag

Ga naar meest recente reactie

daele

Daele

hallo ;

Ik heb een hibiscushaag geplant 2 jaar geleden van 1.5m h.
Wil m dit jaar bij snoeien ; hoe ga ik best te werk ?



mvg
vrijdag 8 februari 2013 - 12:56
Tuinman65

Tuinman65

Ik zou die nogal fors durven insnoeien.
Zal wel terug uitschieten en dan bloeien op het nieuwe hout.
Maar je moet het wel doen in maart.

Leo
vrijdag 8 februari 2013 - 15:57
Plantadvies

Plantadvies

Voor een mooie haag dient u 4x per jaat te snoeien op een onbewolkte dag. U hoeft niet diep te snoeien, anders groeit de buxus niet. De eerste keer snoeit u begin mei. Daarna snoeit u als de scheutjes 4 a 5 cm zijn gegroeid. De laatste snoeibeurt is voor half september. Zo heeft de buxus de tijd om af te harden voordat de winter komt.

Plantadvies
vrijdag 8 februari 2013 - 19:43
bryofan

Bryofan

@plantadvies: volgens mij gaat het hier toch echt om hibiscus.
vrijdag 8 februari 2013 - 21:07
Tuinman65

Tuinman65

Plantadvies heeft niet goed gelezen en dat overkomt mij ook wel eens wanneer ik met meerdere dingen tegelijk bezig ben. Kan gebeuren.
Ik heb nog iets toegevoegd aan mijn eerste bericht.


Leo
vrijdag 8 februari 2013 - 22:56
Bombycilla

Bombycilla

Plantadvies. Leo
zaterdag 9 februari 2013 - 11:15
Tuinman65

Tuinman65

Bedankt Dirk. Is aangepast.

Leo
zaterdag 9 februari 2013 - 11:35
Tuinman65

Tuinman65

Hoe kom jij aan die 4 bloemetjes Dirk?

Leo
zaterdag 9 februari 2013 - 23:31
Bombycilla

Bombycilla

zou het niet weten Leo,misschien is er toch iemand die mij aardig vindt
zondag 10 februari 2013 - 12:21
daele

Daele

Dank U Leo en de rest

Mvg
dinsdag 12 februari 2013 - 08:38
Bmreumer

Bmreumer

Goedemorgen allemaal,

Twee jaar geleden heb ik stekjes meegenomen bij mijn schoonmoeder (van een hibiscus struik) Die heb ik vervolgens in de tuin neer gezet. Ze zijn nu al flink gegroeit. Van de hibiscussen wil ik graag een haag maken. Maar nu is mijn vraag waarneer kan ik ze om zetten op de plek waar ik ze wil hebben.

Alvast heel erg bedankt

Bianca
dinsdag 5 maart 2013 - 10:20
bryofan

Bryofan

volgens mij kan dat het best in de vroege winter of als hij nog geen blad heeft.
en volgens mij kun je de hibiscus syriacus(ik neem aan dat je het daarover hebt) niet stekken.
maandag 11 maart 2013 - 13:49
Bmreumer

Bmreumer

Dankjewel voor de informatie over de hibiscus. Ik had kleine hibiscus plantjes mee genomen van mijn schoonmoeder. Die stonden om haar hibiscus heen.

maandag 11 maart 2013 - 13:58
Bombycilla

Bombycilla

geen stekken maar zaailingen dus
maandag 18 maart 2013 - 18:13
Bmreumer

Bmreumer

Ja geen stekken maar zaailingen
dinsdag 19 maart 2013 - 06:37
myriam56

Myriam56

Het is na zessen dus goeie avond, ik zit dus met graagte alles hier te verslinden... Ik bezit zelf geen hibiscus, maar als we zo door onze franse omgeving rijden, op weg voor materiaal, komen we dikwijls, zelfs zeer dikwijls hibucushagen tegen.... eerlijk gezegd, ik vind dat maar niets, schrale scharminkels... met hier en daar een bloem,maar enorm veel kale takskes, .. IK vind daar dus geen fluit aan, en op voeding zal het niet aankomen, want de rest van die tuinen staat er allemaal sappig en florisant bij !!! het zal je maar gebeuren, dat je tijd, en in sommige gevallen geld in zo iets stopt en je krijgt daar zo een armtierige struik voor uwen neus... pff... M.
zondag 24 maart 2013 - 18:14
daele

Daele

myriam beetje slecht gezind Mijn haag staat mooi in bloie in de zomer dus....
maandag 25 maart 2013 - 10:37
myriam56

Myriam56

Heyn goeie (bijna middag), niks slecht gezind, dat is effectief zo.... het zijn net heksenborstels met hier en daar een armtierig bloemeke...Moest ik slecht gezind zijn zou je dat zeker hier niet merken....
groetjes M.
maandag 25 maart 2013 - 10:41
daele

Daele

Ok dan wens ik U nog een mooie dag verder

groetjes
maandag 25 maart 2013 - 12:30
Bmreumer

Bmreumer

Ik heb juist een hibiscus haag geplant omdat de oma van mijn man een hibiscus haag had en die ( ongelofelijk mooi was) En er heel veel hommels op af komen en het een geweldig leuk gezicht is om te zien hoe druk ze wel niet bezig zijn met het verzammelen van het stuifmeel. Ik ben blij dat ik de hibiscussen haag geplant heb en ga er dan ook met vollen teugen van genieten als er bloemen aan komen .

gr Bianca
dinsdag 11 juni 2013 - 08:51

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon