menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boom of struik gezocht

Ga naar meest recente reactie

metalheart

Metalheart

Wat zou ik kunnen plaatsen op ons terras van struik of boom ?
1. De hele dag schaduw
2. Beschut (tegen muur)
3. Liefst iets dat groen blijft in de winter
4. Het mag "kruidig" ruiken , maar dit is geen must

Ik kan eventueel een stuk terras openbreken om het in volle grond te plaatsen , maar dan is er het probleem van veel grondwater....
vrijdag 23 februari 2007 - 12:49
JovanDreumel

Tekst aangepast

JovanDreumel

Hydrangea petiolaris. (klim hortensia) Blijft niet groen, maar er is wel altijd hout tegen de muur. Kan heel goed tegen schaduw.
vrijdag 23 februari 2007 - 16:43
metalheart

Metalheart

Kan dit geen kwaad voor de muur zelf ?
K wil geen ruzie met de buren .....
vrijdag 23 februari 2007 - 20:38
deHaan

DeHaan

Dit kan geen kwaad voor de muur.
vrijdag 23 februari 2007 - 21:31
JovanDreumel

JovanDreumel

Als je niet iets op de muur wil, maar er tegen en niet vast eraan dan zou men ook kunnen denken aan Jasminum nudiflorum. Als je deze namen intikt bij Google krijg je vanzelf meer informatie.
vrijdag 23 februari 2007 - 21:31
WiPe

WiPe


1. De hele dag schaduw


Jasminum nudiflorum.


Jasminum nudiflorum verdraagt absoluut geen schaduw.
zondag 25 februari 2007 - 18:36
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik weet hem aan de noordoost-kant van een gebouw te staan en bloeit ieder jaar volop.
zondag 25 februari 2007 - 21:44
an

An

heb je ook een foto van die klim hortensia en groeit ie snel,
lijkt mij ook wel mooi.
was dat die site die daar stond over die klimhortencia
an
maandag 26 februari 2007 - 19:04
an

An

zoek toch iets anders denk ik
an
maandag 26 februari 2007 - 19:19
metalheart

Metalheart

K denk toch die klimhortensia te proberen....
K was al aan t denken dat ze mijn terraske helemaal overkoepelde en tijdens een warme zomerdag , in de schaduw van de blaadjes kunnen zitten...terwijl de vlinders en de bijtjes boven mijn kop gonzen zit ik in mijn gemakske in mijn tuinstoel nen goeien triple te drinken......

Mja , t regent buiten
maandag 26 februari 2007 - 20:53
ines

Ines

Hoi Metalheart ik zou voorstellen om Uw tripelke dan binnen op te drinken ... zet een paar palmboomkes en een kuipke met water een sterk licht en denk dat U ergens aan een mooi strand bent.
Nu serieus....
Efkes onder de aandacht brengen dat de klimhortensias hun bladerdek verliezen in de winter.
Voor het geval U langer dan de zomer onder een bladerdek wil zitten....
Grtjs,ines
dinsdag 27 februari 2007 - 16:29
Catgarden

Catgarden

Een klimhortensia is ook 1 van mijn favorieten in de schaduw, al verdraagt hij wel wat zon zolang de voet niet in de volle zon staat en hij genoeg water heeft.
De takkenstructuur in de winter vind ik persoonlijk heel mooi want de takken schilferen.
Na aanplant moet je niet panikeren als je klimhortensia bijna niet bloeit of groeit. Het is namelijk een plant die 2 à 3 jaar nodig heeft om goed aan te slaan. Eens hij aangeslaan is, is het een flinke groeier en kan er wel 2 meter per jaar of meer bijkomen in de breedte en hoogte.

Nog een goeie raad voor een klimhortensia te plaatsen : alhoewel hij zelfhechtend is kan je best een paar van de dikkere takken aan de muur bevestigen omdat die dikke takkenstructuur nogal zwaar wordt. Anders heb je de kans als hij groter wordt dat de boel ineens helemaal loskomt bij een storm.
vrijdag 2 maart 2007 - 21:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon