menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fagus Sylvatica groene haagbeuk wordt bruin

Ga naar meest recente reactie

Teiz

Teiz

Ik heb een probleem, mijn fagus sylvatica haag wordt deels bruin. Het lijkt "besmettelijk" te worden, d.w.z. drie weken geleden was het 3meter en nu is het een meter of acht. Er zijn een aantal nieuwe aangeplante beuken bij, maar ook beuken van meer dan drie jaar oud. Die het altijd prima gedaan hebben.

Ik weet niet wat het kan zijn, het vervelende is dat het lijkt door te lopen naar de andere.
Ik heb geen spint of ander ongedierte gezien.
Ze zijn in mei/juni gesnoeid. De grond lijkt mij prima, aangezien de rest van mijn tuin prima gaat. Het is maar aan 1 kant van de tuin, de andere zijdes hebben er geen last van.

ik heb al op google gekeken maar kan helemaal niets vinden!

ik zal straks eens wat foto's uploaden.

Struiken & Bomen

vrijdag 24 augustus 2012 - 13:49
Teiz

Teiz

Nog een foto

Struiken & Bomen

zaterdag 25 augustus 2012 - 09:24
Bombycilla

Bombycilla

teveel concurrentie van de buren die het wel goed doen
zaterdag 25 augustus 2012 - 12:32
Teiz

Teiz

Sja aan dat soort antwoorden heb je idd wat aan.
Ik bedoel deze haag is gezamenlijk gezet.
zaterdag 25 augustus 2012 - 12:35
Bombycilla

Bombycilla

als die andere 2 gewoon beter aangeslagen zijn of van het begin sterker,wordt de zwakkere de dupe
zaterdag 25 augustus 2012 - 17:07
Teiz

Teiz

Nee die staan er gezamenlijk al 3 jaar in. Maar opeens lijken ze allemaal de klos.
Dus over een stuk van een meter of 10.
Ik ga niet lopen zeuren om een paar beuken, in dit geval lijken de gezonde langzamerhand "geïnfecteerd" te raken.
zaterdag 25 augustus 2012 - 18:08
buksbunnie

Buksbunnie

heb jij in de grond misschien larven van de meikever (engerlingen ) zitten, deze vreten namelijk de jonge wortels weg, zodat je jonge en ook oudere planten als het ware verdrogen.
zondag 26 augustus 2012 - 10:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon