menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hagen

Ga naar meest recente reactie

arnelesaffer

Arnelesaffer

Hallo, ik zou graag een snelgroeiende haag planten voor als omgeining in mijn tuin. Weet iemand een snel groeiende haag die ongeveer 1,5m-2m hoog wordt?
Dank
woensdag 14 februari 2007 - 17:44
Plantje

Plantje

Arnelesaffer,

Leylandi is een zeer snelgroeiende haag.
Wel redelijk wat werk aan om te snoeien ( 2 tot 3 maal op een seizoen ).
Verder is het een zeer dichtgroeiende conifeer.
Wel niet te kort snoeien, want als je terug snoeit tot op het kale hout
groeit hij niet meer terug.

Groetjes,
Plantje.
woensdag 14 februari 2007 - 18:56
JovanDreumel

JovanDreumel

Zo ook Thuja plicata.
vrijdag 16 februari 2007 - 11:47
Adrienne

Adrienne

Ook Laurier is mooi en groeit snel.
Kan ook goed tegen snoei.
vrijdag 16 februari 2007 - 19:23
jdcoster

Jdcoster

Ook Laurier is mooi en groeit snel.
Kan ook goed tegen snoei.

Adrienne bedoelt natuurlijk Laurierkers of Prunus Laurocerasus.
Ik ben dan weer voorstander van een afsluitingsdraad begroeid met klimop. Eigenlijk moeten ze allemaal frequent gesnoeid worden maar klimop heeft het voordeel dat je ook na vele jaren de haag flink kunt van dikte terugsnoeien zonder dat hij helemaal kaal wordt en blijft. De hoogte blijft bepaald door de afsluitingsdraad.
Je moet er natuurlijk, ook van de kant van de buren goed bijkunnen om te snoeien anders riskeer je boze blikken, maar uiteindelijk geldt dat weer voor alle hagen. [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 16 februari 2007 - 20:47
Kwest

Kwest

Ik heb zowel Leylandii en klimop als haag-afsluiting. Die stonden er al toen we de woning kochten. Geef mij maar klimop, is veel makkerlijker te scheren dan Leylandii en klimop zuigt je tuin niet droog zoals de Leylandii's. Misschien is klimop iets duurder om te plaatsen met de afsluiting meegerekend. Die moet echt wel stevig verankerd staan met een dwarsbalk erboven op, zoniet waait alles omver als de haag volgroeid is en veel wind vangt.

Op 4 jaar zit de klimop ongeveer 2 m hoog. 2 maal per jaar scheren.
zondag 18 februari 2007 - 23:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon