menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Opbinden haagbeuk

Andy

Andy

Beste,

3jaar geleden heb ik me een haagbeuk haag gezet met kleine plantjes. 2jaar geleden hebben we deze opgebonden mbv gecoate groene ijzerdraad aan een horizontale leiddraad. Nu was ik in de week begonnen om de draad te verwijderen omdat het op er velen plaatsen er al serieus ingegroeid bleek te zijn. De horizonatele leiddraad moet er sowieso uit, en dat gaat nog wel met een klein beetje moeite. Nu is mijn vraag of ik de draad die er volledig rond zit (waar het er zeer fel is ingegroeid, draad niet meer zichtbaar), er niet beter aan doe om deze los te knippen van de leiddraad en het gewoon rond de stam laat zitten?
Laten zitten of er rond uittrekken? Is dit misschien schadelijk voor de plant?
Volgens mijn bescheiden mening niet, als de kern van de stam intact blijft lijkt het me wel ok. Of ben ik daar mis in? Of dient de beschadigde opengetrokken schors misschien te worden beschermd met één of ander produkt?

Groeten,
Andy
donderdag 8 februari 2007 - 16:55
WiPe

WiPe

Je bent daar inderdaad mis in. Het buitenste deel van de stam is belangrijker dan het binnenste. Ik heb het gevoel dat deze draden eerder dun zijn? In dat geval zou ik ze eerder laten zitten. Weghalen van de draden lijdt tot veel meer schade.
donderdag 8 februari 2007 - 21:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon