menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid onder haagbeuk

Ga naar meest recente reactie

edb

Edb

Ik heb eind vorig jaar (oktober/november) een nieuwe haag aangeplant in groene haagbeuk. Het onkruid is nu welig aan het tieren onder en tussen de jonge plantjes, en aangezien de vele lopende meter haag is het niet te doen om dit manueel te verwijderen.
Nu vroeg ik mij af, of ik hiervoor een onkruidverdelger zou mogen gebruiken die via het blad werkt. Hoe goed ik ook zal oppassen, besef ik terdege dat nu en dan eens wat blaadjes of een stammetjes raken onderaan de planten tijdens het sproeien onvermijdelijk is.
Zou ik hiervoor bvb. Kid Liquid of Panic glyfosaat 360 van Edialux, of iets dergelijk zou mogen/durven gebruiken ?
Alle advies/ervaringen welkom.
Groetjes
woensdag 2 mei 2012 - 23:02
deHaan

DeHaan

Als je het onkruid niet te hoog laat komen is schoffelen de beste optie.
Dan is 100meter zo gedaan.
Loop er elke 2a3 weken langs met de schoffel.
Met chemische beschermingsmiddelen loop je al gauw schade op.
En ook daarmee moet je er verschillende keren per jaar langs.
woensdag 2 mei 2012 - 23:24
Esem

Esem

Maak van je hart een steen en ga het onkruid te lijf met je handen,ben je tuinder of ben je het niet.
Wat is nu100 onkruid vrij houden,tuinieren is ontspannen, of niet?

Ik hou zo wel enkele 100 meter onkruid vrij.

Blijf met gif uit je tuin,we hebben maar één wereld, één natuur, zorg ervoor dat je kinderen en kleinkinderen ook nog kunnen genieten van dat ééne stukje natuur dat we koesteren en respecteren.

Gr E.
donderdag 3 mei 2012 - 00:18
edb

Edb

Ik zie en lees dat jullie tips goed bedoeld zijn, maar met mijn handicap is schoffelen of manueel onkruid te lijf gaan geen optie. Sommigen, waaronder ik dus, MOETEN dus wel naar andere middelen grijpen.
Toch bedankt voor jullie antwoordje.
Groetjes
donderdag 3 mei 2012 - 09:56
lentemode

Lentemode

Over hoeveel meter haag gaat het eigenlijk ?
donderdag 3 mei 2012 - 11:06
Heike

Heike

Kippetjes laten scharrelen!

donderdag 3 mei 2012 - 13:42
Polplastron

Polplastron

Ik zou het geheel manueel onkruidvrij (laten) maken en er vervolgens een lage bodembedekker zetten zoals bijvoorbeeld Viola labradorica. Bij mij staat die onder de beukenhaag en daar groeit weinig tot niets tussen.

Groeten,

Pol
donderdag 3 mei 2012 - 16:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon