menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke planten onder kamperfoelie haag

Ga naar meest recente reactie

jarnogab

Jarnogab

Hallo iedereen,

ik ben nieuw hier op dit forum. Mezelf even kort voorstellen: ik heet Gaëtan en wij hebben hier te Nieuwpoort een stadstuin.

Om de tuin wat structuur te geven maar tevens ook wat body hebben wij een kamperfoeliehaag aangeplant. Door de schaduw van de kamperfoelie is het gras er vlakbij wat aan de zwakke kant geworden. Mossen krijgen een kans en het gras ziet er niet uit. Ik had het plan om eventueel wat kleine plantjes onder die kamperfoelie te zetten.

Mijn vraag dus: bestaan er goede combinaties tussen kamperfoelie (chinese kamperfoelie) met andere planten?

Alvast bedankt!
dinsdag 24 april 2012 - 10:21
Feniks

Feniks

Wat heb ik langs mijn schaduwkant staan...
- varens
- mansoor
- witte geranium (weet niet meer welke)
- hydrangea
- herfstanemoon
- gebroken hartjes
- azalea japonica
- skimmia japonica
en nog 2 clematissen en 2 akebia quinatas
dinsdag 24 april 2012 - 10:50
jarnogab

Jarnogab

Dank!

Ik heb het misschien niet genoeg benadrukt maar het moeten vooral kleinere plantjes zijn van max 30-40cm hoogte.

Dus mansoor is geschikt, en van de gebroken hartjes bestaat er ook een soort die niet te hoog wordt (heb het even opgezocht) dus dit lijk me ook geschikt.

Als er nog andere mensen zijn die kunnen helpen, graag!
Bedankt bij voorbaat.
dinsdag 24 april 2012 - 10:59
Feniks

Feniks

Die geraniums blijven ook laag.
dinsdag 24 april 2012 - 11:07
azrael

Azrael

Cornus canadensis, groenblijvend, mooie bloempjes en in de winter rode besjes en ze worden niet hoger dan 10cm. Ze houden van schaduw, en vormen na verloop van tijd een mooi groen tapijt dat niet moet gemaaid worden.....
dinsdag 24 april 2012 - 11:30
WiPe

WiPe

Cornus canadensis vraagt een zure grond. ik vermoed dat je dat in Nieuwpoort, zo vlak bij de zee, niet gaat hebben. Cornus canadensis kan heel lastig zijn als de omstandigheden niet ideaal zijn.

Heb je een zanderige droge bodem? Of is het eerder leem, of zelfs klei? Dat kan daar soms op korte afstand sterk verschillen.
dinsdag 24 april 2012 - 12:45
jarnogab

Jarnogab

Ik heb klei, maar het is geen superzware klei. De bodem kan relatief goed water draineren. Er valt dus best iets mee te doen.
dinsdag 24 april 2012 - 13:18
groendienst

Groendienst

pachysandra terminalis
dinsdag 24 april 2012 - 19:38
jarnogab

Jarnogab

Bedankt allen, hiermee kan ik aan de slag!
donderdag 26 april 2012 - 15:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon