menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Worden loniceras na het verplanten van perk naar haag terug groen

Ga naar meest recente reactie

tiemsieb

Tiemsieb

Wij hebben een gans perk met lonicera staan. Het perk staat er een paar jaar is volledig dicht gegroeid en de struiken zijn ongeveer 30 à 40 cm hoog.
Doordat er elk jaar ratten onder huizen willen we deze nu wegdoen en recupereren ergens anders maar dan voor een haag. Dus alle planten netjes op een rij.
Mijn vraag is nu of de planten rondom terug groen gaan worden? Doordat ze in perk kort bij elkaar staan is natuurlijk enkel de bovenkant groen en de buitenkant van de buitenste planten. Hoe gaan we het best tewerk of zijn ze voor de vuilbak ....??
woensdag 28 maart 2012 - 20:15
Pieter2

Pieter2

Op het oudste hout gaan ze misschien niet meer groen worden, maar als je ze afknipt tot aan de grond schieten ze opnieuw uit. Je ziet maar...

woensdag 28 maart 2012 - 20:39
deHaan

DeHaan

Als het de Lonicera nitida is, die loopt gewoon weer uit, ook op het oude hout.
woensdag 28 maart 2012 - 22:14
Bombycilla

Bombycilla

maar waar leven die ratten dan van?
woensdag 28 maart 2012 - 22:43
tiemsieb

Tiemsieb

ja als ik het zou weten... we hadden een compostbak ( we gooiden er nooit geen gekookt voedsel in)die hebben we vorig jaar naar aanleiding weggedaan. We hadden een openhok voor hout(kachel) die is vorig jaar ook vervangen door een tuinhuis. Er staan nooit geen vuilbakken buiten.
Elk jaar komt de rattenvanger. Worden er kokers in de tuin gelegd met vergif waar er ook aan wordt gegeten. Wij hebben een hele propere tuin met kort gras. Elk jaar in het voorjaar hebben we er last van en vinden we uitwerpselen tegenaan het huis.
Dus ze komen elk jaar terug...om ergens een nest te maken denk ik. Alle tuinen grenzen aan elkaar door een haag en alles is vrij open. Mijn buurman heeft al een nestgehad onder zijn tuinhuis maar ze wouden er niets aan doen....

Onze laatste optie is nu dat haagperk uithalen omdat er een vermoeden is dat ze daar onderzitten. We hebben er nog maar één keer ééntje gezien. Volgens mij zijn ze resistent tegen dat vergif.
Hebben nu vallen gezet. Chocolade halen ze er van tussen maar de val blijft open. Hoe ze het doen ,geen mens die het weet. Nu moet je weten dat er in die chocolade stukken een gaatje zit die over een pinnetje schuift. Dus ze moeten het op de een manier optillen ofzo.... zijn natuurlijk een beetje van onderwerp aan het afwijken maar als iemand een tip heeft ofzo altijd welkom want we worden echt radeloos van die ratten ..
donderdag 29 maart 2012 - 09:51
Adrienne

Adrienne

Ik weet niet van waar je bent, maar ik kan naar de gemeente bellen en die zorgen voor een rattenvanger Ja echt ze bestaan nog gelukkig maar
donderdag 29 maart 2012 - 13:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon