menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien uit de kluiten gewassen vlinderstruik

klarice

Klarice

Wij zijn verhuisd en er stond welgeteld 1 plant in de tuin, een vlinderstruik. Ondertussen hebben we een mooi tuintje, en de vlinderstruik heeft vorig jaar heel erg zn best gedaan, maar is echt heel veel te groot.
Nu wil ik deze snoeien, maar hoe?! Volgens mij is het al jaren niet gebeurd. Het liefst zou ik alles 20 cm boven de grond verwijderen. Maar: verpest ik daar de plant mee? Het zou leuk zijn als we deze zomer weer van deze mooie struik kunnen genieten.

Alvast bedankt!

Ter info: alles was echt in de weg zat hebben we er al af gesnoeid...

Struiken & Bomen

dinsdag 20 maart 2012 - 14:35
Feniks

Feniks

Kan perfect! Die loopt heel snel (lees: deze zomer) weer heel hard uit!
dinsdag 20 maart 2012 - 15:21
minouke

Minouke

Zal geen probleem zijn
dinsdag 20 maart 2012 - 19:02
connydewael

Connydewael

Snoeien maar !!!! Ik heb de mijne al 2 weken geleden gedaan. Je kan perfect diep insnoeien. Ik snoei elk jaar altijd tot op 2 ogen/blaadjes.
Die diepe snoei zal je struik flink verjongen ! En je gaat er meer zijtakken van krijgen, zodat de struik wat breder en mooier van vorm wordt. Trouwens, de vlinderstruik bloei op jong hout, takken die in het voorjaar zijn gegroeid.
Na de snoei kan het wel eventjes duren voordat hij begint te groeien (soms wel 1-anderhalve maand), maar daarna groeit hij razendsnel, bijna terwijl je er op staat te kijken !!!
vrijdag 23 maart 2012 - 11:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon