menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clerodendrum woekert

Ga naar meest recente reactie

chouchou

Chouchou

Ik heb een clerodendrum die overal begint te woekeren. Kan er mij iemand helpen om een middel te vinden om dit tegen te gaan. Meestal beweert men dat deze eenvoudig kunnen verwijderd worden maar de wortels woekeren heel diep. Zeer kleine plantjes kunnen niet zomaar verwijderd worden en groeien overal tussen mijn andere planten door (heb veel rozen staan, dus geen eenvoudige klus).
Carine

Struiken & Bomen

zondag 19 juni 2011 - 22:30
deHaan

DeHaan

Naar mijn weten is geen enkele Clerodendron winterhard, dus na een winter met vorst ben je ze kwijt.

Zet eventueel een foto van de plant hier neer.
zondag 19 juni 2011 - 22:56
chouchou
maandag 20 juni 2011 - 19:36
Kiptaro

Kiptaro

Ik heb hier een Clerodendrum, 2 zelfs, 1 is echt een grote 1.80 hoge struik, staat tegen de schutting en staat er al een 5 jaar ongeveer, 1 nachtvorst en elk blaadje hangt slap en valt er af.

En een andere op stam.

Nog nooit last van woekeraars gehad
woensdag 22 juni 2011 - 20:02
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Hier is hij dus ook winterhard en komt her en der uit de grond. Een leuke oplossing heb ik niet. Op de plaatsen waar je de struik niet wilt, uitgraven. En nog eens en nog eens. De aanhouder wint. In vergelijking tot de hardnekkige onkruiden valt dit wel mee.
woensdag 22 juni 2011 - 21:02
Tuinprins

Tuinprins

Lijkt mij dat het hier gaat om Clerodendrum trichotomum. Deze plant maakt lange ondergrondse wortels die uitlopers naar boven stuurt. Als je de wortels beschadigt gaat de plant zeker uitlopers geven.

Ik heb de plant ook gehad en hij gaf uitlopers tot 3 meter van de moederplant. Ik heb de plant er uit gegooid en de wortels zo goed mogelijk verwijdert. Alle nieuwe scheuten die de kop op steken consequent weggehaald. Na een jaar geen nieuwe uitlopers meer gezien.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 24 juni 2011 - 21:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon