menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kent iemand een middel tegen vliegen

Ga naar meest recente reactie

Fashionate
woensdag 8 juni 2011 - 09:08
Gehenna

Gehenna

Ik heb hetzelfde probleem. Vliegen. Maar ik zie mij nog niet de tuin overdekken met zo'n vlies! Buitenzitten is er niet bij, dazen steken namelijk. Dat merk ik elke keer ik de planten ga water geven. Eten is al helemaal onmogelijk, is ook niet echt smakelijk met een stapel stinkend rottende vuilniszakken op het terras net naast het jouwe.
Raam openzetten ook niet, de geur komt binnen.
BBQ buiten met je vlees in aluminium papier en binnen opeten. Ook niet echt gezellig.
Dus als er iemand een wondermiddel kent ... GRAAG.

woensdag 8 juni 2011 - 10:57
renate67

Renate67

voor gehenna
met de buren gaan praten of de vuilniszakken weg of in ieder geval daar weg kunnen ? Eventueel praktische hulp aanbieden bij verwijderen??? Of is er niet mee te praten??
Renate
woensdag 8 juni 2011 - 11:18
Fashionate
woensdag 8 juni 2011 - 12:31
Fortuna

Fortuna

Is een zak die de vliegen aantrekt en te koop in Aveve winkels. Zou zelf gifvrij zijn. We hebben dit al eens gebruikt en het trekt inderdaad de vliegen aan!!! Je hangt het best niet TE dicht bij want de geur is niet echt aangenaam, het zicht van dichtbij ook niet want je ziet de vliegen verdrinken in de zak. Het werkt echter wel.

Rescue terrace vliegenval - "Gifvrije val voor vliegen. Vangt en verteert tot 20.000 of tot 40.000 vliegen, zonder te moeten ledigen. Ideaal voor rond de woning, in de buurt van afvalcontainers of dierenhokken,… Let er wel op dat de zak voldoende licht krijgt en niet in volle wind of te kort bij het huis hangt. Hij verspreidt immers een geur die vliegen aantrekt, maar voor ons minder aangenaam is. "

woensdag 8 juni 2011 - 12:40
Fashionate
woensdag 8 juni 2011 - 12:58
LauraK

LauraK

Twee tips die ik hier op het forum al eens eerder gelezen heb:

-plastic boterhamzakjes met water erin ophangen. Het zou vliegen verjagen, maar
hoe dat precies werkt, weet ik niet;

-zegekruid (Nicandra physalodes) aanplanten. Van die plant is het bekend dat ze
vliegen verjaagt.

Groeten van Laura.
woensdag 8 juni 2011 - 13:31
daggie01

Daggie01

hoi
je hebt in Belgie die gele korreltjes die je op een schotel legt en hoog wegzet
werkt prima vliegen erop en eten ervan en gaan direct dood
denk dat je die in spanje ook wel vind
vraagt het eens bij 1 van de varkensboeren zelf
we hadden die in de zomer altijd bij onze stallen
hoe ze heten weet ik niet
maar varkenshouders gebruiken ze ze ook
woensdag 8 juni 2011 - 15:40
Gehenna

Gehenna

Nadat de Vlar zijn composteringsinstallatie overdekt had heb ik mijn blauw lampen weggedaan. (woon daar maar in de buurt. Het is op nationaal nieuws geweest)
Ik had ze beter bijgehouden.
woensdag 8 juni 2011 - 21:09
MsTuin

MsTuin

Tegen vliegen via Google: Vlier: blaadjes plukken en kneuzen en op je dragen (kan mss ook helpen als je ze in een kommetje op tafel zet?) Zelf nog nooit geprobeerd, maar ga ik nu toch ook eens testen

Wat ik ooit zelf gezet heb - maar ik ben ermee gestopt omdat mijn katten dat lustten en opdronken : potje olijfolie, stukjes sinaasappelen erin met in de schil kruidnagels en rozemarijn geprikt. Het ruikt heerlijk en is natuurlijk. De sterkte geur houdt insecten op afstand.
zondag 19 juni 2011 - 14:21
renate67

Renate67

Die zakken die vliegen vangen staan ook in de webshop van tuinadvies
zondag 19 juni 2011 - 16:52
Fashionate
zondag 19 juni 2011 - 20:21
Fashionate
zondag 19 juni 2011 - 20:28
Fashionate
maandag 27 juni 2011 - 16:55
spruce

Spruce

Beste mevr. Fashionate,

ik wil erop wijzen dat u deze zakken best NIET rond uw huis moet hangen.

Ik heb die reclames voor die zakken ook gezien op tuinprogramma's. Wat ze er in het eerste seizoen bijvertelden - en vanaf het tweede seizoen niet meer - is dat die zakken een lokkend middel hebben voor vliegen.

Er komen inderdaad veel vliegen in uw zakken terecht, maar dat is omdat je ze zelf lokt. Het feit dat u veel vliegen vind in uw zak, is geen bewijs dat er minder vliegen rond uw huis hangen.

Je moet die zakken op een voldoende afstand van je woning hangen. Je moet a.h.w. de vliegen onderscheppen vanwaar ze afkomstig zijn. Als ze van de varkensboer komen, moet je ze hangen tussen de varkensboer en je woning, niet aan uw woning zelf !

Als je b.v. een paardestal hebt ver in de weide - moet je die zakken aan je paardestal bevestigen en niet aan je huis.

Met de huidige werkmethode zullen uw naaste buren zeer blij zijn dat u de vliegen weglokt.

Laat mij weten of u een effect merkt door ze verder van huis te hangen.
maandag 27 juni 2011 - 22:52
Fashionate
maandag 27 juni 2011 - 23:33
spruce

Spruce

Fashionate,

wat ik wil zeggen is dat je de zakken meer richting de varkensboeren moet hangen. Die vliegen worden gekweekt bij de boer, daarna beginnen ze zich te verspreiden. Als ze hoger op de berg geraken en ze detecteren je zakken, willen ze niets liever dan in die zak kruipen, maar als je de zak te kort bij je huis hangt, merk je geen verschil.
dinsdag 28 juni 2011 - 00:48
Gieter

Gieter

De natuur kan mooi zijn, maar je moet er de ongemakken bijnemen; vliegen, slangen en hagedissen.

Als u er de ongemakken bijneemt is het geen probleem meer.
dinsdag 28 juni 2011 - 03:25
carmensalinas

Carmensalinas

Beste, ik woon zelf ook in Andalucia en was toevallig vandaag ook op zoek naar een middel voor vliegen buitenshuis, vooral onder onze open koepel.
Nu is het bij ons niet zo erg als bij u, vermits we hier geen buren hebben die varkens hebben.
Ik heb nog wat middeltjes op internet gevonden die ik deze dagen ga uitproberen:

op de buitentafel of vensterbanken een spons leggen die is natgemaakt met lavendelolie of pepermuntolie, buiten plastiek diepvrieszakjes half gevuld met water hangen op een plaats waar zowel de zon als de wind er bij kan, oude cds of lege cds aan touwtjes hangen waardoor de vliegen van de weerkaatsing met de zon zouden wegblijven ( kan ook decoratief zijn), glazen potjes met gaatjes in het deksel waar je warm water, azijn en suiker in doet, vleesetende plantjes en basilicum op de vensterbanken of op de meubels onder je terras en blijkbaar zou ook een blauw tafelkleed werken.
Ik moet het zelf nog allemaal uitproberen, maar wou je toch even deze info meegegeven.
Voor binnen inderdaad overal horren en vliegenramen, in de keuken heb ik een apparaatje van Aki gekocht in Málaga dat je gewoon in het stopcontact steekt en een voor ons onhoorbaar geluid maakt dat de vliegen extra verjaagt, dit werkt echt wel, ik ga er eentje bij kopen voor in de inkomhal, want zelfs met de hordeur durven ze snel binnenvliegen, zeker als de kids en de honden op een dag honderden keren die deur openen en dichtdoen. Veel succes en als je wil laat ik verder iets weten over mijn bevindingen met de hulpmiddeltjes. Groetjes Carmen
zaterdag 9 juli 2011 - 12:48
Fashionate
zaterdag 9 juli 2011 - 13:24
Fashionate
zaterdag 6 augustus 2011 - 17:10
Fashionate
zaterdag 6 augustus 2011 - 17:11
Fashionate
zaterdag 6 augustus 2011 - 17:14
Chef

Chef

Bedankt voor uw bijdrage! Ik vind het een goede tip.
zaterdag 6 augustus 2011 - 20:38
Fashionate
zondag 7 augustus 2011 - 11:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon