menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruid of niet

Ga naar meest recente reactie

Mirry

Mirry

Er komt hier weer iets boven de grond wat ik niet zelf gepland heb.
Ik vond het een beetje op een eikenblad lijken, maar dat is het vast niet.
Daarom roep ik wederom de hulp van het forum in.
Wie kan mij helpen en vertellen wat dit is??

Struiken & Bomen

woensdag 1 juni 2011 - 17:38
renate67

Renate67

WEL echt een beginnende eikenboom.
Misschien door vlaamse gaai, eekhoorn of kind in je tuin gebracht?
Renate
woensdag 1 juni 2011 - 17:47
Mirry

Mirry

Renate, dat vind ik eigenlijk wel heel leuk. Denk dat ik die binnenkort dan in een potje ga zetten en mee neem naar onze nieuwe tuin. We kunnen daar nl. best wat schaduw gebruiken. En dan hebben we er toch wat aan over een jaar of 10
woensdag 1 juni 2011 - 17:51
renate67

Renate67

Hallo Mirry
Het kost inderdaad wat tijd maar het kan echt.
Toen ik een jaar of 5-6 was heb ik met mijn broer eikeltjes gezaaid die uitliepen.
Een jaar of 2-3 later zijn die meeverhuisd.
Nadat ik uit huis was, hebben mijn ouders toch echt vaak in de schaduw van de eikenboom gezeten (na een jaar of 15 denk ik).
Een kastanjeboom gaat trouwens sneller, gaf al na een jaar of 10 duidelijk schaduw.
Dus kies in je nieuwe tuin een plek uit waar die ook echt kan en mag uitgroeien.
Renate
woensdag 1 juni 2011 - 17:59
printemps

Printemps

Of maak er een bonsai van
woensdag 1 juni 2011 - 18:01
Mirry

Mirry

Renate, dat ga ik zeker doen. En we hebben straks 500 m2 tuin met amper schaduw. Moet een plekje te vinden zijn toch??
woensdag 1 juni 2011 - 18:38
renate67

Renate67

Leuk, misschien eerst iets snelgroeiends voor snel wat schaduw wat je kapt als de eikenboom enig formaat gaat nemen. Hadden wij vroeger ook namelijk witte abeel en wilg en rij populieren als "heg" langs de brandgang toen struiken (zoals meidoorn, ribes en sering groter werden zijn de populieren geleidelijk aan geruimd om meer plaats te geven aan de uitgroeiende struiken.
Maar dat was wel echt een grote tuin.
Renate
woensdag 1 juni 2011 - 19:08
Mirry

Mirry

Renate, goede tips.
We hebben hier in de tuin nu een sering staan die goed door groeit. Die gaat straks ook mee. Hoop dat ie het overleefd. Heb em al uitgestoken, want hij moet in juli overgezet worden. Verre van ideaal, maar helaas.
woensdag 1 juni 2011 - 19:12
ahel1

Ahel1

Het is inderdaad een heel klein eiken boompje, ik heb er elk jaar veel om deze tijd van het jaar, als je ze er uit haalt kun je de eikel nog heel goed zien.
Wij hebben s'winters regelmatig de eekhoorn op bezoek en die verstopt de eikels in de tuin, maar de meeste eikels vindt hij niet terug, vandaar dat het boompjes worden.
M.v.g. Alie
zondag 12 juni 2011 - 22:57
MsTuin

MsTuin

Als je dit eikje nog wil verplanten of verwijderen, wacht dan niet te lang, want hoewel het een klein plantje lijkt, heeft hij al een diepe wortel, waar mogelijk inderdaad nog de eikel aanhangt.

Bij ons zijn er jaarlijks tientallen van die nieuwe eikjes, vakkundig aanplant door Mr of Mv Eekhoorn
zondag 19 juni 2011 - 14:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon