menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomen online.nl

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Heeft iemand ervaring met deze kweker? Als ik de prijzen zo bekijk lijkt hij niet duur.

Maar ik moet er bij zeggen dat ik totaal geen idee heb van de prijzen van bomen...
vrijdag 13 mei 2011 - 09:33
Tuinprins

Tuinprins

Ik zou nooit bomen of struiken online kopen. Een boom of een struik is immers geen boek of een dvd. Ik wil zien wat ik koop. Als je online koopt moet je nog maar zien wat je thuis krijgt.

Wil je toch online kopen kijk dan vooral welke maten er worden gegeven. Niet alleen de lengte is belangrijk maar ook de dikte. Verder is het belangrijk te kijken welke handelsvoorwaarden er worden gehanteerd. Als de genoemde boom niet voorradig is wordt er dan een andere soort gestuurd (die je misschien helemaal niet wil)? Als de bestelde maat niet beschikbaar is wordt er dan een kleiner exemplaar gestuurd? War is er precies geregeld als je niet tevreden bent over het geleverde? Over verzendkosten zijn bij online aankopen de meeste klachten. Zorg van te voren dat je precies weet wat de verzendkosten zijn.

Als je nu nog een boom wilt kopen komen eigenlijk alleen potgekweekte bomen in aanmerking. Het assortiment is hierin een stuk beperkter dan dat van de volle grond. Zorg dat het GEEN potgedrukt exemplaar is want deze planten slaan vanwege de droogte een stuk moeilijker aan dan een boom die echt in een pot gekweekt is.
(potgedrukt = bomen of struiken die voor de verkoop in een pot worden gezet. Vaak is de kluit hiervan te klein in verhouding tot de boom).


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 13 mei 2011 - 19:33
HappyDeez

HappyDeez

Wat ik op de site zie is dat je er gewoon heen kan gaan om te kijken en daar te kopen..
vrijdag 13 mei 2011 - 19:59
Minka

Minka

Bomen online - NIET DOEN

Ik heb enkele weken geleden een paar bomen gekocht bij Bomen Online. Ze zitten bij ons in de buurt en ik vond de "garantie" een goed idea. We vroegen naar de verzorging en kregen een vaag verhaal. De meeste bomen doen het prima maar eentje is half verdord, ondanks het vele water geven.

Ik heb gebeld en foto's gestuurd per email en kreeg al snel antwoord. De heer Kuus schreeft dat hij zo kon zien dat de boom te weinig water had gehad en het onze eigen schuld was dat de boom was verdroogd. De toon van de email was zeer klant onvriendelijk.

Ik heb beleefd teruggeschreven dat de boom meer water had gekregen dan de andere bomen en dat een bestaand probleem met de wortels ook dit beeld zou geven.

De heer Kuus vond mijn antwoord "lach wekkend" [sic] en vond dat ik maar naar de brancheverenigning moest gaan. De vele spellingsfouten van de heer Kuus suggeren dat hij niet, net als ik, is afgestudeerd is in Wageningen, maar zijn wijsheid bij een wellicht eenvoudigere onderwijsinstelling heeft genoten.

Kortom, de "garantie" van Bomen Online is in ons geval geen knip voor de neus waard en klachten worden gewoon van tafel geveegd.

Het andere personeel van deze zaak was vriendelijk en behulpzaam maar ik ben zelden zo geschoffeerd als door de heer Kuus. Ik zal hier nooit meer teruggaan.


Struiken & Bomen

zaterdag 4 augustus 2012 - 12:43
Tuinman65

Tuinman65

Heel raar.
Een eerste post en direct een kwekerij afbreken?
Ik ken die mensen en geloof je verhaal niet, tenzij je zelf de toon hebt gezet om een onvriendelijk gesprek te hebben.
Misschien kan je die over en weer mailtjes hier tonen?

Tuinprins, Bomen.online verkoopt in de zomer bomen met groeikluit. Een grote boomkwekerij als Van den Berk doet het nu ook min of meer.
Dus zo slecht zal dat systeem nog niet zijn.
Op een ander forum heb ik daar een zeer verhitte discussie over gehad.

Leo
zaterdag 4 augustus 2012 - 23:54
Tuinprins

Tuinprins

Allereerst: Mijn bovenstaande antwoord stamt uit 2011!

Het systeem van groeikluiten is een teelttechniek die nog in ontwikkeling is en misschien dat niet iedere kweker er al voldoende ervaring mee heeft.

De kwaliteit van de kluiten van Boomkwekerij van den Berk is excellent maar de prijzen zijn dat ook. Van den Berk levert vooral aan gemeentes, aanlegcombinaties en zeer kapitaalkrachtige particulieren. Veel van de bomen die op de Floriade staan komen van Van den Berk en ook bij de Chelsea Flower Show is Van den Berk geen onbekende naam. Voor de gemiddelde consument zijn de prijzen van Van den Berk echter budgettair niet interessant.

Ik heb gemengde berichten gehoord over Bomen.Online. Kritiek was er bijvoorbeeld op het tijdstip van levering (bij thuisbezorging).

Persoonlijk vind ik dat als je nadrukkelijk groeigarantie geeft dat je daar van te voren als bedrijf van bewust moet zijn wat dat zich met zich meebrengt. Als je dat met veel mitsen en maren omkleedt dan is dat een wassen neus en het leidt vroeg of laat tot ontevreden klanten. Nu snap ik wel dat je als verkoper geen zicht hebt of een boom of plant door een koper correct word geplant en goed wordt verzorgd maar als je groeigarantie geeft moet je je bewustzijn van de consequenties die aan dit etiket zitten.

En: altijd correct en fatsoenlijk zijn naar de klant toe. Je oogst immers wat je zaait.
zondag 5 augustus 2012 - 08:55
pplakke

Pplakke

het is nu toch geen plantijd.
en ik vermoed niet dat zo een grote boom uit een pot komt.
dus systeem of niet maakt niets uit nu niet de moment.
tenzij je plant uit een pot komt kan heel het jaar.
ik ben trouwens niet voor zo grote planten.
een kleintje kan ter plekke een beter wortel gestel krijgen.
dan zo een oude die je verplant.
en kost bovendien ook minder.
zondag 5 augustus 2012 - 12:39
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb geen zin om nog eens in een verhitte discussie verzeild te raken.
Raar dat de klager over bomen.online niet reageert.

Leo
zondag 5 augustus 2012 - 23:01
satomi

Satomi

Minka is niet erg prettig behandeld door deze meneer, maar de toonzetting in zijn/haar commentaar is ook niet echt fijn te noemen; [De vele spellingsfouten van de heer Kuus suggeren dat hij niet, net als ik, is afgestudeerd is in Wageningen, maar zijn wijsheid bij een wellicht eenvoudigere onderwijsinstelling heeft genoten.] Op mij komt dat hooghartig over. Als dat ook de toonzetting was in het gesprek, tja....

Overigens zou ik ook nooit meer een boom kopen zonder dat ik hem in levende lijve gezien heb. Als je die fout eenmaal hebt gemaakt, maak je 'm geen tweede keer. We kregen een andere soort dan besteld en bovendien waarschijnlijk het lelijkste exemplaar van de hele kwekerij. Jong en onbezonnen hè.
maandag 6 augustus 2012 - 12:38
iecee

Iecee

als ik een boom moest kopen zou ik naar een boomkweker! gaan waar je goed advies krijgt (geen tuincenter) en er zelf een uitzoeken .
een boom koop je voor de rest van je leven , en bomen zijn helemaal niet zo duur bij een boomkweker ligt ook wel aan de groote natuurlijk en hoe oud ze zijn als je ze koopt
(behalve modebomen en vormbomen)

welke boom wil je eigenlijk, want platanen en wilgen zijn gemakkelijk zelf te stekken.
woensdag 8 augustus 2012 - 22:19
iecee
woensdag 8 augustus 2012 - 22:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon