menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Leibomen

Ga naar meest recente reactie

Dustin

Dustin

Gegroet !!

Voor een schoolopdracht ben ik bezig met het ontwerpen van een ommuurde stadstuin. Ik wou graag mijn kale noordermuur inkleden door er enkele leiboompjes voor te zetten? Maar ik weet niet goed welke bomen het zouden kunnen verdragen om tegen een noordermuur geplaatst te worden.
Enige ideeën??

Dank bij voorbaat !!

Yannick
zaterdag 16 december 2006 - 13:16
WiPe

WiPe

Probleem is niet zozeer een soort te vinden die kan toekomen met weinig zon, maar wel om een soort te vinden die op een schaduwrijke standplaats toch nog een goed gesloten scherm vormt.
Naar mijn gevoel is dit een quasi onmogelijke opdracht, hoewel het misschien zou kunnen als de leibomen toch nog voldoende licht zouden krijgen.
zaterdag 16 december 2006 - 16:30
Dustin

Dustin

Licht is er genoeg. De muur rond de stadstuin is maar 2 meter hoog en de tuin zelf heeft een oppervlakte van 400 M². dus geen gebrek aan licht denk ik. Maar ik kan eventueel ook klimplanten gebruiken?

Gegroet, Yannick
zaterdag 16 december 2006 - 18:44
WiPe

WiPe

Dat kan je natuurlijk, maar als de muur maar twee meter hoog is, kun je, als ik het goed zie, probleemloos leibomen planten.
zaterdag 16 december 2006 - 18:51
Annemie

Annemie

De klimhortensia (Hydrangea petiolaris) doet het ook goed aan de noorderkant. Er bestaan ook rozen die bloeien tegen een noordermuur. Als je eens zoekt op Google vind je er wel

Annemie
zondag 17 december 2006 - 12:16
Rodger

Rodger

Hydrangea petiolaris is een schitterend idee om een noordermuur mee te bekleden,heb ik ook gedaan met mooi resultaat.De plant hecht zich ook goed vast aan de muur,en ieder jaar overvloedig bloemen.
rodger
zondag 17 december 2006 - 20:53
Dustin

Dustin

Bedankt voor jullie inbreng ! Hydrangea petiolaris lijkt mij ook geen slecht idee

Groeten en bedankt !

Yannick
donderdag 21 december 2006 - 11:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon