menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer palmatum garnet

molleke32

Molleke32

hallo,

ik heb sinds 3 jaar een acer palmatum garnet staan. Maar ik had gehoopt dat die hoger werd maar dat is niet het geval hij is ongeveer een 35 cm van stam, dus veel te laag voor in de border.. zelfs de papavers zijn hoger
Nu is mijn vraag kan ik die verhuizen naar een pot op het terras? En kan dat nu?
kan die dan in de winter gewoon onbedekt blijven zoals nu of is dat anders in een pot?
[afbeelding verwijderd niet-https]

alvast bedankt, vicky
woensdag 11 mei 2011 - 20:54
Tuinprins

Tuinprins

Als je deze Acer nu gaat verplanten dan is het bijna zeker dat de plant het niet zal overleven. Verplanten kan in de periode november-maart als het blad eraf is. Acers zijn goed winterhard en behoeven als ze in een pot staan geen extra winterbescherming.

Deze Japanse esdoorn wordt wel hoger alleen vergt dat wat geduld, iets wat veel mensen heden ten dagen niet meer hebben. 'Garnet' is een paddestoelvormige japanse esdoorn, misschien had je beter voor een opgaande soort kunnen kiezen.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 11 mei 2011 - 21:34
molleke32

Molleke32

ik vind dat paddestoel model prachtig
Ah tis niet zo dat dat een vaste maat is van stam, want soms heb je dat toch met boompjes..Als hij door de jaren hoger wordt mag hij blijven staan, maar op die 3 jaar is hij niet hoger geworden alleen veeeeeeeeel breder
woensdag 11 mei 2011 - 21:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon