menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vellen van 2 sparren beuken gratis hout

Ga naar meest recente reactie

anjebali

Anjebali

we hebben net een huis gekocht waar 2 grote sparrenboom (6 à 7 m) & 2 beuken staan.
Nu willen wij deze graag laten vellen. Kent u iemand die gratis hout zoekt? of voor een klein prijsje deze 4 bomen wil komen vellen. stuur mij dan een berichtje. REGIO: vlaams brabant: MEISE.
maandag 14 maart 2011 - 14:51
lentemode

Lentemode

Toch geen beuken zekers ?

En de sparren ook niet !!!

[afbeelding verwijderd niet-https]

Idefix
maandag 14 maart 2011 - 15:10
Polplastron

Polplastron

Vergeet niet dat je een kapvergunning moet hebben hé! Indien de bomen duidelijk overlast of gevaar opleveren voor je huis of de buurt dan krijg je zo'n vergunning gratis.
maandag 14 maart 2011 - 15:22
anjebali

Anjebali

bedankt. we zullen dat aan de gemeente aanvragen.
maandag 14 maart 2011 - 15:48
dendrodan

Dendrodan

ken wel iemand die gratis hout zoekt. Maar die persoon kan wel niet kappen,zagen.
maandag 14 maart 2011 - 18:36
jumperke

Jumperke

Je moet daar idd een vergunning voor hebben. De sparren zal je wss wel mogen kappen. Maar de beuken zullen waarschijnlijk niet gekapt mogen worden, omdat dit duurzame bomen zijn

jerko
maandag 14 maart 2011 - 20:09
Polplastron

Polplastron

De boswachter of een andere ambtenaar zal dit ter plaatse komen vaststellen: ik heb in mijn tuin destijds ook heel wat laten kappen en dat was geen probleem omdat de bomen ziek waren, te dicht op de erfscheiding stonden of gewoon nog erg jong waren (onder een bepaalde stamomtrek die ik even niet vanbuiten weet).
maandag 14 maart 2011 - 20:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon