menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vuurdoorn pyracantha bessen gezocht.

cee

Cee

Om de vogels te plezieren zou ik graag enkele vuurdoorns langs een 4 meter hoge muur laten groeien (schaduwkant).

Nu heb ik ooit een mooie struik gezien (op t'internet) met zowel gele, rode, en oranje bessen, het waren eigenlijk 3 struiken die door elkaar groeiden.

Je hoort me al afkomen. Ik ben op zoek naar verschillende kleuren bessen om die zelf te zaaien en die dan naast en door elkaar te laten groeien.

Als alles volgens plan gaat zou er dan na 10 jaar een 20m² tricolor vuurdoorn tegen die muur komen te staan.

Iemand tips voor het zaaien, steunen, ook altijd welkom!

groeten C
donderdag 13 januari 2011 - 08:56
cee

Cee

Merci voor de tip,

Dan kan ik het zaaien wel gerust laten. Maar om te stekken zou ik nog een tijdje moeten wachten, en duurt het ook even vooraleer de wortels aanslaan. en voor mij mag het gerust wat rapper gaan.

Dat wordt dus een bezoekje richting tuincentrum, hopelijk hebben ze een paar verschillende varianten.
donderdag 13 januari 2011 - 10:04
cee

Cee

De bessen zijn eigenlijk een beetje bijzaak, die zijn eigenlijk voor de sierwaarde, en ook wel een beetje voor de vogels.

Het is eerder dat er vogels ergens hun nest kunnen maken op plaatsen waar m'n katten niet kunnen graken.

Zodat ik dan in m'n tuinzetel kan liggen met heerlijk getjilp op de achtergrond!!!

Dus is het eigenlijk uit egoïsme dat ik het allemaal doe !
maar wel de goeie soort!
donderdag 13 januari 2011 - 10:35
cee

Cee

Voor m'n dochtertje is het geen probleem aangezien er nog een paar lagere struikjes voor staan waar ze met alle moeite van de wereld niet over graakt (7 maand).

Goeie tip wel voor de geluidcasette, stuur ik je meteen ook wat foto's van dahlia's? dan kunnen de rest van 't jaar samen pinten drinken op café??

Ik ga er misschien wel een clematis macropetala proberen doorheen te laten groeien en me beperken tot 2 verschillende vuurdoorns (red column en golden charmer), maar ik heb geen zin om te bezinnen en veel meer om eraan te beginnen. Heb ondertussen al een kwekerij gevonden waar ik het allemaal kan gaan ophalen.

Ik vind een vuurdoorn toffer dan klimop of wilde wingerd en veel leuker dan een lelijke bakstenen muur, ik hang er desnoods wel een nestkastje bij.
donderdag 13 januari 2011 - 14:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon