menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Verzorging info gevr Parajubaea torallyi var. torallyi

joopsmit

Joopsmit

Wie kan mij wat uitgebreidere info geven over de Parajubaea torallyi var. torallyi
Ik heb er 3 staan die een fikse brand hebben over leefden bevroren zijn geweest door blus water .
Toch is na een niuwe pot en grond de stomp toch weer uit gelopen en staat hij vol op in blad .Is een snelle groeier en verdraagt 6graden onder nul voor een korte tijd . Ik kan niet veel info vinden over deze palm .Dus wie onder jullie weet meer ?De foto hier bij is van het net gehaald maar de mijnne hebben al een dikke stam van 40 centimeter hoog en 10 dik en dus al 5 volle korte bladeren in 10 maand tijd Groet Joop

Struiken & Bomen

zondag 17 oktober 2010 - 00:59
Matabish

Matabish

Zeg nou eens Joop,

als die van jouw nà die brand en dat bevriezen nog heropgroeien, dan heb jij toch niet veel meer te leren over hun verzorging?

Late groetjes,
Matabish.
zondag 17 oktober 2010 - 02:51
joopsmit

Joopsmit

Max Hoogte . voeding Max en min temaratuur land van herkomst .Bloei wat en hoe en waneer ,nederlandse naam ,Waar wordt deze palm voor gebruikt samen stelling grond soort. Wat voor ziektes liggen op de loer . Voet bad of gewoon nat . Droog over winteren ? Zie je vragen genoeg . Groetjes Joop
maandag 18 oktober 2010 - 00:06
Peppody

Peppody

ik vind dit een geweldige site over palmen, ik hoop dat je er wat aan hebt! Probeer het anders eens bij het exotenforum of de 31e bij canna banana.

http://www.pacsoa.org.au/palms/Parajubaea/torallyi.html
maandag 18 oktober 2010 - 21:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon