menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sarcococca in halfschaduw

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

ik heb een sarcococca in pot geplant(in een asemmer eigenlijk )en omdat die in de schaduw moet staan ergens tussen een paar struiken weggemoffeld.
nu wil ik die bij de deur zetten omdat ik er zo ook niks aan heb,maar daar is het redelijk licht,vanaf de middag komt er toch wel flink wat zon.....
moet het dus echt helemaal schaduw zijn,of kan de sarcococca wel wat zon hebben ook??
heeft zulke mooie frisgroene bladeren nu, wil ze natuurlijk ook niet kapot laten gaan....
woensdag 6 oktober 2010 - 12:41
hildavw

Hildavw

Wij hebben er ook een staan, maar momenteel staat hij wat in de verdrukking van een Abelia.
Daarom zou ik hem willen verplanten.

Waar en wanneer zou het beste zijn?

groeten van Hilda
woensdag 6 oktober 2010 - 14:42
cetinel

Cetinel

er staat een rood bolleke op het uiteinde van een tak,is dat een zaadbesje of zo??
ik dacht toch geen bloemetje gezien te hebben sinds ik ze heb...
in ieder geval weet ik dat ze dus toch wat zon kan verdragen.
bedankt voor de info!!
woensdag 6 oktober 2010 - 16:00
annis

Annis

Ze vormen inderdaad bessen na de bloei. Misschien heeft er nog een bes op gezeten. Welke soort hebben jullie zelf heb ik Sarcococca confusa.
woensdag 6 oktober 2010 - 16:53
cetinel

Cetinel

zal es op het kaartje gaan kijken welke ik heb

ah,tis de confusa
woensdag 6 oktober 2010 - 20:18
annis

Annis

Lein zo te lezen heb je de lage vorm met iets fijner blad. Het schijnt dat deze het goed doet in diepe schaduw. De andere houden ook wel van iets meer schaduw maar ik heb hem ook in een iets zonnigere plek staan vlak bij de achterdeur. Lijkt me zo heerlijk als hij in bloei staat en de geur van de bloemen begroet je als je naar buiten komt.
donderdag 7 oktober 2010 - 08:37
Eniavaswen

Eniavaswen

Ik heb er twee aan mijn voordeur gezet. Ben heel benieuwd naar de geur. 'k Denk dat het dan wel leuk is om aan onze deur te komen bellen.

Groetjes, Karen
vrijdag 8 oktober 2010 - 09:48
cetinel

Cetinel

de sarcococca zit dus blijkbaar in een gewone plastic pot(12 liter) tis de eleagnus die in de asemmer zit

[afbeelding verwijderd niet-https]
allebei kunnen ze in de schaduw staan blijkbaar

als je goed kijkt zie je links beetje onderaan tussen het gebladerte een rood bolleke....besje dus

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 9 oktober 2010 - 21:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon