menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acer Palmatum

kommieske

Kommieske

Ik heb nu voor de 3e maal een Acer Palmatum geplant. De vorige twee bleven hoogstens 1 jaar leven.
Nu is mijn vraag hoe ik deze acer kan behouden? Zou dit door de ondergrond komen? Moet ik dit sproeien tegen eventuele schimmels die in de grond zitten? Ligging?
Wie kan mij goede raad geven? Wanneer snoei ik hem het best in de vorm die ik wil?
Dank bij voorbaat.
zondag 12 november 2006 - 16:10
WiPe

WiPe

Als de boom dood gaat binnen het jaar na aanplanten is er duidelijk wat fout gelopen.
Je geeft erg weinig info over de omstandigheden ter plaatse, het probleem kan dus aan zowat alles liggen. Hoe meer info je kan geven, hoe meer kans dat we kunnen helpen.


Is de boom niet te diep aangeplant? Bovenste wortels mogen maar net onder de grond zitten.
Staat de boom niet te nat of net te droog?
zondag 12 november 2006 - 20:59
kommieske

Kommieske

Ik kan je eventueel een foto doormailen hoe en waar de boom is geplant, dan kan je mss wat meer uiteenleggen. Kan ik je e-mailadres krijgen? Want hier lukt dat niet zeker?
Thx en de groetjes,
Mario
maandag 13 november 2006 - 16:43
hugo

Hugo

al een beetje basisinformatie: geef hem een plaats in halfschaduw in goed doorlatende humeuze zandgrond. Geen kalk. Geen zware kleigrond. Groeit van nature in half open bos.Snoeien niet nodig.
Eventueel dode takken verwijderen.

groetjes
maandag 13 november 2006 - 18:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon