menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beukenhaag

Ga naar meest recente reactie

koentje

Koentje

Hallo,

Wij hebben hier een beukenhaag staan,waar veel onkruid onder gegroeid is.
Het uittrekken is al niet zo simpel,omdat er een tijd geleden hakselhout tussen gelegd is.
En met de tijd zet dat zich goed vast.Nu is men vraag,welk soort onkruidbestrijder kan ik
daar op spuiten zonder de beukenhaag te beschadigen?

mvg
donderdag 9 november 2006 - 21:27
sylvain

Sylvain

Beste Koendan moet ge met rondup spuiten en vragen voor tussen de beplanting te spuiten ,er is noch een zelfde product maar een goed kooper product en geeft de zelfde resultaten word door het blad opgenomen gaat naar de wortel en komt dan terug in het blad maar duurt toch een 14 tal dagen en is alleen voor het onkruid dat er opstaatkunt met byna niets ander spuiten want anders uw beukenhaag dat is gevaarlyk maar vraag het maar by u in de buurt in een tuin centra en daar helpen ze u gerust verder groetjes dag
vrijdag 10 november 2006 - 20:33
koentje

Koentje

Beste Sylvain,

Bedankt voor je goeie raad.Dan zal ik daar eens achter gaan horen.

Bedankt,

vrijdag 10 november 2006 - 20:51
sylvain

Sylvain

graag gedaan Koentje probleemen gooi ze maar op het forum dan worden die wel opgelost geen enkel probleem groetjes daaaaagggg
vrijdag 10 november 2006 - 21:00
Victor44

Victor44

Volgens mij moet je toch maar oppassen met roundup dat je geen bladeren van de haag raakt,of je haag zou wel eens kunnen de geest geven.Zeker niet gebruiken na 21 juni,begint sap naar de wortel te dalen, roundup wordt opgenomen door de bladeren in de sapstroom meegevoerd naar de wortels.Ik zou eerder gramaxone,priglone of basta gebruiken,als je hiermee een blad raakt gaat dit blad verbrand zijn doch wordt niet opgenomen door de struik.Wel zal je een paar keren per jaar moeten herhalen.

Grtj.victor
vrijdag 10 november 2006 - 22:31
koentje

Koentje

Beste Victor,

Van die producten had ik nog nooit gehoord.Mag je deze producten nu nog spuiten dan?
Bedankt voor deze tip.

mvg koen
zondag 12 november 2006 - 08:55
Victor44

Victor44

Ja zeker mag je deze produkten nog spuiten, maar het moet wel 6 uren droog blijven na het sproeien.
Groetjes.victor
zondag 12 november 2006 - 14:53
jp

Jp

Er bestaan zeer handige granulaat (korrels) herbiciden tegen onkruid in hagen of tussen struiken (bv. Soft wp, Ustinex,...) Kijk eens bij de grote merken (Edialux, Bayer Garden,...) Zijn verkrijgbaar in de tuinhandel....Veel succes !
maandag 13 november 2006 - 12:06
Peter237

Peter237

Hallo allemaal
Ik heb een groene beukenhaag. Echter, op sommige plekken zijn de blaadjes roodachtig. Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Waarom kleuren de blaadjes rood? Ik heb 2 fotos bijgevoegd.

Struiken & Bomen

maandag 17 mei 2021 - 09:44
Peter237

Peter237

Hallo allemaal hierbij nog een foto maar dan een close up van de blaadjes.

Struiken & Bomen

maandag 17 mei 2021 - 09:45
deHaan

DeHaan

Ze zijn rood omdat het voorjaar is, ze zijn zich aan het ontwikkelen.
maandag 17 mei 2021 - 10:39
Peter237

Peter237

Ik houd het in de gaten. Bedankt voor uw antwoord.
dinsdag 18 mei 2021 - 16:52
Carib

Carib

Beuken kun je eenvoudig zaaien en er zit veel kleurverschil in. In een lange beukenheg zie je dat er sommige exemplaren in het voorjaar meer of minder rood uitlopen en in de loop van de zomer gewoon groen kleuren. Ik heb zelf nootjes van de zwarte beuk gezaaid en er kwamen, groene, rode en een soort rosé exemplaren uit.
dinsdag 18 mei 2021 - 19:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon