menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beukenhaag - problemen

yvdv32

Yvdv32

goedenavond
wij hebben in de lente een beukenhaag geplant en tot nu toe hebben we er niets dan last mee gehad.
Het eerste probleem was dat we enorm veel witte beestjes met plakkerig afscheiding hadden waardoord de bladeren krulden. Dit bleek beukenbladluis te zijn en daar zijn we iets voor gaan halen bij het tuincentrum. Dat blijkt gedeeltelijk geholpen te hebben, dwz het is veel minder maar nog niet weg. Ik denk dat ik nog eens opnieuw moet spuiten.
Het tweede probleem is nu dat er bij sommige planten bladeren bruin worden: ze verdrogen (nog?) niet maar worden gewoon bruin. Zou dit zonnebrand kunnen zijn? Ik heb gelezen dat dit mogelijk was. Wat zou er eventueel aan te doen kunnen zijn?
Moet ik ook met dit lange warme weer extra water geven? Ik doe het bij een aantal beukenplantjes die er wat treurig/slecht uitzagen maar kan ik beter ineens alle planten regelmatig water geven?

alvast bedankt voor jullie antwoord
zondag 11 juli 2010 - 19:58
spruce

Spruce

Heb je je planten getopt voor de aanplant ?

Zo veel mogelijk water geven. Liefst elke avond een beetje water geven, dan één keer per week een hele hoop. Hangt een beetje van de grond af, als je leem of klei hebt, moet je het zeker spreiden.

en afwachten ...

Ik heb zelf ook problemen met een 2 jaar oude haag - zie mijn topic dat nu ook actueel is in het forum.

Veel succes nog.

zondag 11 juli 2010 - 23:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon