menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gouden regen die niet bloeit dit jaar.....

Ga naar meest recente reactie

poesloes

Poesloes

Onze ongeveer 6 jaar oude Gouden Regen boom, nu ongeveer 4 mtr. hoog, geeft dit jaar slechts 1 bloem! Overal elders in de buurt bloeit ie uitbundig .
Weliswaar staat ie in onze voortuin die op het N.O. gelegen is. Het blad ziet er verder wel gezond uit, ik ontdek verder ook niets raars. Zou dit door de koude winter kunnen komen? Moet ik bepaalde meststoffen geven?
Afgelopen jaar stond ie in volle bloei, voor het eerst eigenlijk ruim voorzien van bloemen.
Graag jullie ervaringen en/of advies
groet, Marla
zondag 30 mei 2010 - 16:50
Rita1960

Rita1960

Marla,

wij hebben ook zo'n gouden regen boom welliswaar een paar jaar ouder zo'n 35 jaar en die geeft al jaren hetzelfde beeld... 1 jaar volle bloei - zoals nu- vorig jaar 1 tot 2 bloemtrossen en volgend jaar weer 1 tot 2 bloemtrossen..

Ik heb me er bij neergelegd want als 'tie dan ook in bloei staat is het een lust om naar te kijken ..

deze boom heeft bloei-jaren en niet bloei jaren

groetjes,

Rita
zondag 30 mei 2010 - 18:09
Rita1960

Rita1960

Batdah,

ik zie geen overmatige zaadvorming na zo'n bloei-jaar, wel opschot in de grond..

groetjes,

Rita

Ps: de zaden van de mirabillis J. zijn mooi ontkiemd.. nu nog planten en wachten op de kleur! kleurecht ja of nee??

zondag 30 mei 2010 - 18:35
Rita1960

Rita1960

@Batdah,
tuuuuurlijk.............

mijn stekken zijn mislukt ....... de knollen daarin tegen doen het redelijk goed... te koud en ze willen de grond weer in

nu ja, vandaag zo'n 7 mm/m2 water gehad ( wel wat te weinig maar zullen het er mee moeten doen)

dussssss,, stuur ze maar op ( adres bekend)

groetjes,

Rita
zondag 30 mei 2010 - 19:52
u857287

U857287

Hallo

Onze gouden regen is ongev. 4 jaar oud en eindelijk bloeit hij voor de eerste maal, niet veel, maar toch.

In het begin van april heeft het bij ons nog goed gevroren en toen zijn bijna alle piepkleine trosjes bevroren, misschien is dat bij jou ook wel gebeurd ?

Lieve
zondag 30 mei 2010 - 20:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon