menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cercis canadensis Forest Pansy

Rockey

Rockey

Hoi,

Wij hebben een cercis canadensis in onze tuin staan. Het is het 2de jaar dat we in ons huis wonen maar het eerste jaar dat ik bloemen zie aan deze boom.

Even opgezocht op internet en blijkbaar moeten er eerst bloemen aan komen voor de bladeren, bij ons is het dus niet zo.
Boom hangt vol bladeren toen ik hier en daar bloemen zag, is er hier een reden voor.

(Het is wel zo dat we vorig jaar goed ingesnoeid hebben want de boom groeide tegen een draad van de elektriciteit (en wil niet dat die omlaag zou komen doordat de takken er tegen tikken in door de wind)

Moet ik iets speciaal doen om het te krijgen zoals het moet of zal de boom zich zelf aanpassen?

Bedankt
maandag 12 april 2010 - 09:18
Rockey

Rockey

Niemand die hier een verklaring voor weet?
dinsdag 13 april 2010 - 21:29
Polplastron

Polplastron

Ik denk niet dat je een boom of struik kan leren zich te gedragen zoals het in de boekjes staat!

Nu heb ik even gegoogled en daar vond ik dat de kwaliteit van de bloei afhangt van de warmte van de zomer van het vorige jaar. Misschien ligt daar ergens de verklaring; misschien is hij ergens ontregeld door de warme zomer en de koude winter erna?

In elk geval, laat de boom gewoon z'n zin doen; met bladeren én bloemen zal hij vast ook wel mooi zijn!

Groetjes,

Pol
dinsdag 13 april 2010 - 21:36
Rockey

Rockey

De boom is heel mooi geen twijfel aan.
Maar vroeg me gewoon af hoe het kwam en of ik er iets moet voor doen?

De boom is vorig jaar goed ingesnoeid, zal er ook mee te maken hebben gehad.

We zien wat het volgend jaar zal geven

Grtz
woensdag 14 april 2010 - 21:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon