menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meidoornhaag

Ga naar meest recente reactie

yvdv32

Yvdv32

goedenavond,
wij hebben onlangs via de gemeente meidoornplantjes gekocht om als haag te zetten in onze voortuin. Nu wisten we wel dat er doorns op zaten, maar achteraf bekeken hebben we wel wat schrik dat het te doornig zou zijn om in de voortuin te zetten als haag langs een voetpad.
Is er iemand die ervaring heeft met meidoornhagen?
alvast bedankt
yves
woensdag 9 december 2009 - 21:51
Pieter

Pieter

Als je van plan bent de haag niet te heel erg te laten verwilderen en het voetpad niet supersmal is zie ik niet meteen een probleem hoor.
donderdag 10 december 2009 - 13:16
printemps

Printemps

Het is ook bestand tegen inbrekers en zwerfkatten

mvg
donderdag 10 december 2009 - 13:26
Rita1960

Rita1960

en het biedt vogels een goed onderkomen als ook voedsel als er bessen aanzitten.

groetjes,

Rita
donderdag 10 december 2009 - 16:49
Peppody

Peppody

hier staat een meidoornhaag van 1,5 meter hoog en een 10 meter lang. Het stond al in de tuin toen we het huis kochten, ik persoonlijk zou 'm nooit gezet hebben. Het is vreselijk met snoeien ik zit altijd onder de schrammen van al die stekels en als je het dan van de grond wilt rapen dan doe maar hele dikke handschoenen of gebruik een drietand of gark o.i.d. Het voordeel is dat de mussen de haag altijd bezoeken iedere dag weer in grote getalen en elk jaar nestelen de merels er in. Maar verder... liever vandaag eruit dan morgen.
donderdag 10 december 2009 - 20:55
WiPe

WiPe

Een ander nadeel van meidoorn is dat de takken vrij hard zijn waardoor ze eerder moeilijk te snoeien valt. Maar het is en blijft een haag die sterk ondergewaardeerd wordt.
donderdag 10 december 2009 - 21:10
yvdv32

Yvdv32

bedankt allemaal voor jullie reacties. Ben al iets meer gerustgesteld.
donderdag 10 december 2009 - 22:48
dendrodan

Dendrodan

Bij ons was er ook zo'n actie van de gemeente. Heb een stuk beukenhaag gezet maar heb deze niet van de gemeente gekocht. Een meidoorn haag is wel mooi vooral als deze in de bloesem staat, achter mij op de groeninger verkaveling staat er nog enkele verwilderd restante van de vroegere boerderijen die er waren. De enige meidoorn die in ons tuintje staat is een pre bonsai van mijn vrouw.
zaterdag 12 december 2009 - 06:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon