menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groene beukenhaag Fagus sylvatica

Ga naar meest recente reactie

Jipka

Jipka

Ik had een tijdje geleden een bericht gepost omtrent het planten van een groene beukenhaag (Fagus sylvatica) in oktober.
Ik vroeg mij nu ook nog af wat de min. dikte is van zo'n haag?
Zou zeker maar max. 50 cm dik mogen worden of is dat een probleem?
Plant ik dan alle plantjes gewoon naast elkaar?
dinsdag 13 oktober 2009 - 20:17
Plantadvies

Plantadvies

5 planten per strekkende meter. 50 centimeter dik kan prima.

plantadvies
http://www.plantadvies.com
dinsdag 13 oktober 2009 - 20:28
Jipka

Jipka

Ok thx. En hoe diep moet je gaan om te planten want ik zit met een buis onder de grond daarom...
woensdag 14 oktober 2009 - 10:04
WiPe

WiPe

De bovenste wortels mogen maar net onder de grond zitten. Hoe dieper ze geplant worden hoe slechter.
woensdag 14 oktober 2009 - 10:11
Polplastron

Polplastron

Waarvoor dient die buis???? Ik zou alvast opletten want ik vermoed dat een beukenhaag op zekere leeftijd zo'n buis wel zou kunnen beschadigen. 't Hangt er natuurlijk wel vanaf wat voor een buis het is en hoe diep ze zit...
woensdag 14 oktober 2009 - 18:07
spruce

Spruce

Mijn vader heeft een pad met beton tegels naast zijn beukenhaag, op geen enkele plaats zijn de betontegels omhoog gekomen en de haag is nu 20 jaar oud. De stammen zijn al serieus dik ...
woensdag 14 oktober 2009 - 21:54
Jipka

Jipka

Ok ben er al uit dat de enige optie een houten rek of draad zal zijn om klimop of zoiets te laten opgroeien m.a.w. beukenhaag valt gewoon weg
Iemand enig idee welk soort ik best erop laat groeien?
Wordt gezet in het vervolg van mijn garagemuur dus misschien best iets dat niet té veel woekert om garagemuur gemakkelijk vrij te kunnen houden?
woensdag 14 oktober 2009 - 22:59
Polplastron

Polplastron

Waarom is klimop ineens een enige optie? Klimop maakt eveneens diepe wortels die de buis kunnen beschadigen! Misschien zijn er andere oplossingen. Vertel eerst eens wat voor soort buis het is. Klimop raad ik zelf echt niet aan hoor!
zaterdag 17 oktober 2009 - 10:14
Jipka

Jipka

Is een pvc afvoerbuis van water en heb schrik dat deze ook niet diep genoeg zit om op een deftige manier die beukenhaag te kunnen planten
zaterdag 31 oktober 2009 - 12:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon