menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersenboompje van Lidl

Ga naar meest recente reactie

evadepeva

Evadepeva

Op de plek van een enorme vuurdoorn, wil ik eigenlijk een kersenboompje gaan planten. Dit voorjaar heb ik eentje bij Lidl gekocht. Hij droeg 2 prachtige bloempjes die er vervolgens afvielen.. Geen vrucht dus. Zijn er 2 nodig voor een bestuiving??
Ik zou eigenlijk een boompje willen gaan leiden over de muur (hele dag zon!) alleen nu zag ik dat de top er af gehaald is bij de kweker. Betekent dit dat hij niet hoger wordt? Hij is nu nog geen meter hoog...
Ben benieuwd naar de reacties.. Wordt het een ereplekje (evt met een ander boompje) of toch achterin de moestuin..?
donderdag 27 augustus 2009 - 20:06
Frakke

Frakke

meer info over fruitbomen:

http://www.marechal.be/nl/gidsen-en-brochures/infobrochures/fruitbomen-en-kleinfruit


indien u wilt weten of uw kersenboom een zelfbestuiver is of een andere kersenboom nodig heeft, moet u eigenlijk weten welk soort kers u gekocht heeft.

Dat de top eruit gehaald is is normaal. U heeft waarschijnlijk een laagstam gekocht die geënt is op een 50 à 60 cm hoogte.
vrijdag 28 augustus 2009 - 08:19
an

An

Hoi Evadepeva
wat voor soort kersenboom heb jij
gr an
vrijdag 28 augustus 2009 - 12:43
Lorie

Lorie

Kersen die eet ik zo graag en die zijn altijd zo duur in de winkel.
Staan deze week aan 10€/kilo.
Dus een kersenboompje zou ik ooit nog willen, heb alleen maar mini-tuin... helaas
vrijdag 28 augustus 2009 - 13:13
an

An

Maar Lorie je kan toch ook op zoek gaan naar een kleine kersen boom
ik kan ook geen grote veroorloven.
gr an
vrijdag 28 augustus 2009 - 13:30
evadepeva

Evadepeva

Het lastige is dat er geen naam bij stond op het kaartje.. Hij bloeide begin april met bleekrose bloemen. Het blad is klein en groen.
Heel erg geschikt voor een kleine tuin!! Hij is heel klein en zou volgens mij ook in pot kunnen.
Iemand in de buurt van Apeldoorn mag hem van mij komen uitgraven voor niets!!
Kan ik er een kopen (of twee) met een hogere stam, zodat ik ze langs de muur kan leiden...
Ik denk niet dat ik er achter kan komen wat voor soort het is..
Kersen zijn inderdaad verrukkelijk, maar het schijnt dat met name lijsters dat ook vinden en dat deze in een paar uur een hele boom kaal eten!!! Maar ik ga het toch proberen.. Ik vind ze ook zo duur in de winkel. We zijn met 5 personen thuis dus een kilo is zo weg!!
vrijdag 28 augustus 2009 - 14:04
an

An

jammer dat je te ver weg woont anders kwam ik hem wel halen.
nee ik haal ook geen kersen wij zijn ook met 5 personen en een aanhang die er zo goed als de hele week is.

en ze zijn er bij mij ook gek op.
ik heb momenteel een hedelvinger staan maar wil niet zo erg vorig jaar bij aldie gehaald

gr an
vrijdag 28 augustus 2009 - 15:58
ingec

Ingec

je kan beter eerst even uitzoeken welke kersen lekker zijn en dan een boompje halen met een naam erop bij iemand die advies geeft over bestuiven enz.
kersenboompjes zijn helemaal niet zo duur, bij een goeie kweker ook niet.
de top eruit is niet erg als je hem toch gaat leiden maak gewwon een niewe top.
kijk wel een keertje op de website van de boomgaardenstichting ed en koop een goeie boom.
je hebt ook vroege en late
zwarte hebben de vogels het liefst en je hebt een maat (struik halfhoog of lei)nodig waar je een net over kan gooien voor de vogels.
vrijdag 28 augustus 2009 - 17:31
ingec

Ingec

kijk eens op de website van boomkwekerij de linde
ije kan de catalogus downloaden en op pag 9 staan al de kersen met de prijzen, de smaak, welke maand ze rijp zijn en of ze zelfbestuivend zijn enz.
en bij een boomkweker liggen de prijzen aanzienlijk lager dan in een duur tuincentrum.
Minder dan een kilo kersen.
inge
vrijdag 28 augustus 2009 - 18:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon