menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Info over snelgroeiende struik of heester

Ga naar meest recente reactie

rondos

Rondos

Wij hebben onze tuin afgebakend met houten panelen en dit ziet er nu allemaal nog kaal uit.
We willen heel graag wat struiken, heesters in onze tuin, die ongeveer 2 à 3m hoog worden en die redelijk vlug groeien.

Jammer genoeg ben ik nog een leek op dit gebied, dus hierbij mijn vraag :

Wie kan me helpen aan namen van struiken/heesters die redelijk goed gevuld zijn en goed groeien ?

alvast bedankt !
vrijdag 29 september 2006 - 22:46
sylvain

Sylvain

ja rondos welkom het is de vraag wat is redelyk vlug ge kunt ze al groot kopen of ge koopt ze als jonge plant en daar zyn zoveel mogenlyk heden in laurier, red robin; enzovoort,in de tuincentra gaan ze u daar wel over inlichten en ook de pryzen van een volwassen plant want die zyn niet zo goed koop maar er zal wel een oplossing uit de bus vallen groetjes
zondag 1 oktober 2006 - 01:11
Victor44

Victor44

Snelgroeiend zijn zeker de Ribes soorten waarvan Ribes Sanguineum de meestverkochte is,hij bloeit vroeg in het voorjaar met mooie trosjes roze of rode bloempjes,ook de Viburnum Thinus met een massa bloempjes in het najaar zijn mooie decoratieve struiken die goed groeien.
Grtjs
zondag 1 oktober 2006 - 13:57
hugo

Hugo

voor struiken reken ik toch altijd tussen de vijf en tien jaar om van 'klein struikje' naar 'struik' te groeien, tenzij je natuurlijk al meerjarige planten aankoopt, maar dat scheelt dan wel in de geldbeugel;

groetjes
zondag 1 oktober 2006 - 16:14
Roderik

Roderik

Hallo Hugo,

Snel groeiende heesters zullen ook veel snoeiwerk opleveren, Dat mag je niet vergeten. Viburnums, Forsythia e.d groeien snel. Maak ook een keuze tussen baldverliezende en groenblijvende of bladhoudende heesters. Ook al eens aan een boom(pje) gedacht? Maar, ga liever eens naar de bibliotheek om wat tuiinlektuur te ontlenen. Daar kan je veel ideeën opdoen. Overhaast je echter niet.

Veel tuinplezier.

Roderik
maandag 2 oktober 2006 - 23:06
rondos

Rondos

Alvast hartelijk dank voor alle info !

Ik ga inderdaad eerst eens wat tuinboeken halen uit de bib !
woensdag 4 oktober 2006 - 17:07
Dekluizen

Dekluizen

Hallo Rondos, hoe is het afgelopen met de struiken in je tuin sinds 4/10/2006 om de houten afsluiting te camoufleren?
We hebben nu hetzelfde probleem en willen zo snel mogelijk een goede oplossing. Zie bijgevoegde afbeelding.

Struiken & Bomen

zondag 26 februari 2017 - 23:23
dj1

Dj1

Zo kan het misschien ook,ziet er jaarlijk mooi uit

Struiken & Bomen

maandag 27 februari 2017 - 08:04
Dekluizen

Dekluizen

Is het een soort gras? We willen wat hoger gaan.toch bedankt voor uw reactie.
dinsdag 28 februari 2017 - 14:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon