menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chimonanthus praecox - Meloenboompje

Koen007

Koen007

Ik ben ook nog op zoek naar een struik die lekker ruikt. De "Chimonanthus praecox" of meloenboompje blijkt wel echt lekker te ruiken in de winter. Ik lees wel dat je hem best niet te veel snoeit en hem zijn gang laat gaan. Hij wordt dan ongeveer 3m hoog en 3m breed. Voor de plaats die ik nu wil beplanten is dit te groot dus ben ik nu op zoek naar andere mooie struiken of planten die lekker ruiken. Trouwens deze struik/boom blijkt echt wel een overweldigende geur te verspreiden, misschien wat van het goede te veel voor een middelmatige tuin?
vrijdag 15 september 2006 - 09:58
Victor44

Victor44

Bij mijn zus staat een choisya,hij bloeit 2 x per jaar,en heeft heel welriekende bloempjes.Ik heb er uit stek ook 3 kunnen verder kweken,en ga die ook eerdaags planten omdat dit zo'n mooie struiken zijn.
vrijdag 15 september 2006 - 14:11
WiPe

WiPe

Viburnum farrerri misschien? Ook wel gekend als Viburnum fragrans. Is kleiner en smaller dan Viburnum x bodnantense maar bloeit net als Chimonanthus praecox in de winter met zoet ruikende bloemen. Bovendien kan het bij de Chimonanthus nogal eens lang duren eer hij begint te bloeien. dat is bij deze Viburnum geen probleem.
vrijdag 15 september 2006 - 17:00
florentina

Florentina

Lonicera fragantissima is ook een lekker ruikende winterbloeier.

florentina
vrijdag 15 september 2006 - 21:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon