menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kan je ze zo eten of

Ga naar meest recente reactie

an

An

hoi wie weet of je hazelnoten die uit de boom vallen zo kan eten ,of moet je ze eerst drogen of roosteren in de oven of iets dergelijks.
mijn buurman die at ze zo op maar die is er niet meer dus ik kan het niet vragen,maar als ik het aan verschillende mensen vraag die ik ken weten het ook eigelijk niet de een zegt dit en de ander zegt dat.
maar wat is waar . want ik heb 4 hazelnoten bomen op 1 tot 3min. lopen in mijn buurtje staan,
want mijn kinderen willen ze zo opeten maar ik weet niet of dat kan , voor dat ze ziek er van worden.
graag wil ik een antwoord van mensen die op dit forum zitten die dit weten .
grtjs an
vrijdag 8 september 2006 - 09:12
cetinel

Cetinel

kan je prima zo eten hoor! is heel lekker zelfs
hoeft niet gedroogd,das eigenlijk om te bewaren,om te eten is dat geen vereiste.
vers smaken ze zelfs nog veel lekkerder!!
vrijdag 8 september 2006 - 10:17
an

An

centinel ,
eet jij ze dan ook als ze uit de boom vallen gelijk op ?
en hoe lang kan je ze bewaren en hoe
grtjs an
vrijdag 8 september 2006 - 10:24
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

als je ze wil bewaren haal je ze best uit hun omhulsel en laat ze gewoon gespreid drogen...
dan kan je ze maanden bewaren.
als ze rijp zijn( goed vol)dan pluk ik ze zelfs van de struik,ik wacht niet eens tot ze eraf vallen,het groene omhulsel eraf pellen en dan is het vliesje errond nog wit en zacht,die kan je er dan ook afpellen,lekker!!
smakelijk,wist je trouwens dat hazelnoten cholesterolverlagend zijn?? reuzegezond,laat maar eten die kinders dus!!
vrijdag 8 september 2006 - 10:27
an

An

dan weet ik dat ik heb bijna een halve emmer vol, ze blijven vallen
en ik wist het niet zeker van dat ze chaolsterol verlaagend waren , heb jij ze zelf dan staan die bomen
je moet hier op tijd bij zijn bij 3 van de 5 bomen anders worden ze plat gereden die staan hier op de pakeerplaats
grtjs an
vrijdag 8 september 2006 - 10:57
cetinel

Cetinel

bij mij zelf staan er nog geen maar bij mijn zus langs achter in de tuin wel
en daar worden ze gelukkig niet platgereden.
ja hoor alle noten zijn heel goed voor de cholesterol( behalve kokosnoot)
vrijdag 8 september 2006 - 11:38
an

An

dank je cetinel, weer wat geleerd, de meningen waren zo uitlopend van wel eten en niet eten, dat ik begon te twijfelen
gr an
vrijdag 8 september 2006 - 14:34
Victor44

Victor44

An,wel eerst kijken of er geen gaatjes inzitten! hazelnoten die nu afvallen zouden wel eens een worm kunnen bezitten,dus altijd goed uitkijken voor je ze zo maar kraakt!Verder smakelijk!
vrijdag 8 september 2006 - 15:19
an

An

okee zal ik doen
gr an
vrijdag 8 september 2006 - 17:28
Annemie

Annemie

Hazelnoten kun je zo eten maar zijn héél lekker als je ze eerst roostert. Daarvoor haal je de noten uit hun schulp en laat je ze in een tefal bakpan roosteren, zonder een vetstof toe te voegen. Je schudt regelmatig met de pan zodat de noten aan alle kanten geroosterd worden zonder te verbranden.

Annemie
vrijdag 8 september 2006 - 21:55
an

An

dat ga ik ook proberen , smaken ze dan anders
gr an
vrijdag 8 september 2006 - 21:59
Adrienne

Adrienne

Je kan de noten ook vers malen en in cake of gebak verwerken.
zaterdag 9 september 2006 - 10:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon