menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien

jumar

Jumar

hallo,
graag uw advies i.v.m. volgend probleem

Ik ben in het bezit van 3 boompjes (op stam) ceanothus thursiflorus "repens". Het 1ste jaar bracht dit veel blauwkleurige, trosvormige bloemen voort.

In het najaar heb ik deze gesnoeid ( electrische heggeschaar - bolvormig) omdat ze een verwilderde blik gaven (deze boompjes staan namelijk naast elkaar met een tussenruimte van ongeveer 1meter.)

Het tweede jaar heb ik ze opnieuw gesnoeid (voorjaar) omdat ze, naar mijn mening, zowel in breedte als in hoogte te wild groeiden en ze elkaar begonnen te raken.

resultaat : dit jaar hebben ze geen bloemen voortgebracht.

Ik heb deze met electrische heggeschaar gesnoeid omdat dit praktisch onmogelijk blijkt met een gewone snoeischaar aangezien de takjes zeer stevig zijn.

Hoe krijg ik opnieuw een nieuwe bloei? Niet meer snoeien ? Of wat is het probleem ?


vrijdag 1 september 2006 - 10:56
Adrienne

Adrienne

Als je ze wil snoeien direkt na de bloei.
Anders gaan je bloemen verloren.
D' er bestaat een regeltje voor ik dacht al wat bloeit voor 21 juli meteen na de bloei snoeien.
Alles na die datum in het voorjaar.
gtjs adrienne

Oh en ..... [afbeelding verwijderd niet-https]

bijna vergeten in mijn ijver
vrijdag 1 september 2006 - 11:15
Fons

Fons

Adriene heeft gelijk,uw tijdstip van snoeien is niet goed,ceanothus bloeit in het voorjaar dus snoeien na de bloei,het tweede jaar hebt ge de bloemknoppen in wording voor het derde jaar weggesnoeit.
Wacht nu met snoeien tot ze in het voorjaar gebloeit hebben.

Groetjes Fons.
vrijdag 1 september 2006 - 20:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon